رسالت گروههای مقاومت پس از فرار نیروهای اشغالگر آمریکایی از منطقه

رسالت گروههای مقاومت پس از فرار نیروهای اشغالگر آمریکایی از منطقه
سه شنبه 22 تير 1400 - 22:28

نیروهای اشغالگر امریکایی در سوریه به دنبال شلیک چند موشک به این نیروها و پایگاههایشان در میدان نفتی العمر در ریف دیرالزور شرقی و درست چند ساعت بعد نیز شلیک 4 موشک به پایگاه کارخانه گاز کنیکو نزدیک مرزهای عراق و سوریه و افزایش 4 برابری حمله به پایگاههای امریکایی در کمتر از ده روز،فعالیت های بی وقفه ای را برای افزایش آمادگی خود آغاز کردند.

العالم - كشكول

نیروهای اشغالگر آمریکایی هم اکنون به دلیل لجبازی در خروج از عراق و سوریه به ویژه طی دو هفته گذشته در بحران رو به افزایشی به سر می برند که به انفجار انبارهای نزدیک میدان العمر و زخمی شدن نیروهای امریکا و نیروهای ائتلاف امریکایی بین المللی اروپایی هم پیمان آن منجر شد. این در حالی است که نیروهای اشغالگر در عراق یک بار با هدف گیری پایگاه امریکایی در اربیل و پس از آن حمله به سفارت امریکا در بغداد پایتخت عراق سپس پایگاه عین الاسد در غرب عراق مورد پیگرد قرار گرفتند که مختصر و مفید به این معناست که اهالی این منطقه هرگز از نیروهای متجاوز، استقبال نمی کنند.

به گزارش رویترز، در گزارش ماه ژانویه سازمان ملل، درباره رابطه طالبان با القاعده آمده است حدود 500 مسلح وابسته به گروه تروریستی القاعده در افغانستان هستند و گروه طالبان رابطه محکم خود را با این گروه تندرو مجری حملات 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا حفظ کرده و از آن زمان حدود 2400 سرباز امریکایی در افغانستان کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

خبر دیگر رویترز حاکی است ژنرال اوستن میلر فرمانده نیروهای اشغالگر امریکایی در افغانستان دیروز دوشنبه به آرامی و در اقدامی نمادین برای اعلام پایان طولانی ترین جنگ امریکا و علیرغم قدرت یافتن نیروهای طالبان ناشی از عقب نشینی امریکا، این کشور را ترک کرد.

از این اخبار درز یافته می شود فهمید امریکا به دنبال این است که در اولین فرصت از این کشورها چه افغانستان،عراق یا سوریه پس از تلفات زیاد خارج شود تا جایی که ژنرال اوستن میلر با غنیمت دانستن فرصت سخنرانی کوتاهی در برابر جمع کوچکی خارج از مقر نظامی خود در کابل، متعهد شد زخم های خود و هزاران سرباز خود غیر از کسانی که در این دو دهه کشته شدند را فراموش نکند.

در کابل نیز ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای سنتکام ( ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا ) در سخنرانی جداگانه ای در برابر شمار اندکی از روزنامه نگاران هشدار داد برخی مراکز و نواحی افغانستان در معرض خطر طالبان قرار دارند که در صدد تسلط بر قندهار دومین شهر افغانستان هستند و با پیروزی طالبان وضعیت اجتماعی به ویژه در زمینه حقوق زنان و آموزش و دیگر مسائل مانند دوره حکومت طالبان می شود.

همین مساله در سوریه نیز در جریان است و نیروهای امریکایی درکنار گروههای مسلح آنان را در غارت چاههای نفت و محصولات کشاورزی کمک می کنند و ساکنان این منطقه نیز این اقدامات مزدورانه را محکوم می کنند به گونه ای که اهالی ریف دیرالزور با نیروهای اشغالگر و مزدورانش مقابله کرده و به حضور نیروهای امریکایی در شمال سوریه اعتراض کرده و با آن مخالفت کردند و خواهان بازگشت دولت سوریه و گزینه مقاومت شدند.

در عراق نیز اصرار بر بیرون راندن نیروهای اشغالگر امریکایی از این کشور افزایش یافته و پارلمان عراق نیز آن را تصویب کرده است.

برخی نیز معتقدند نیروهای امریکایی برای خروج از منطقه عجله دارند تا خود را برای درگیری های بزرگتری با چین آماده کنند.

گفتنی است چین پس از اقدام اخیر آمریکا در درج نام 23 شرکت چینی در فهرست سیاه با عنوان حقوق بشر؛ به شدت به تحریم های امریکا اعتراض و تاکید کرده اقدامات لازم برای حمایت از منافع و حقوق خود را انجام خواهد داد.

در هر صورت نه تنها نیروهای مقاومت عراق و سوریه باید از اقدام امریکا برای تمرکز به مقابله با چین در راستای منافع دو کشور استفاده کنند بلکه باید همه سرزمینها و اراضی غصب شده منطقه از این فرصت استفاده کنند و نیروهای مقاومت منطقه با قدرت برای راندن نیروهای اشغالگر اسرائیلی از سرزمین اشغالی فلسطین دست به کار شوند.

السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها