الجزائر: تا پایان اشغالگری اسرائیل در کنار فلسطین باقی می‌مانیم/ فلسطین قبله سیاسی الجزائر است

الجزائر: تا پایان اشغالگری اسرائیل در کنار فلسطین باقی می‌مانیم/ فلسطین قبله سیاسی الجزائر است
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 00:56

رئیس جمهور الجزائر در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که کشورش تا پایان اشغالگری اسرائیل مدافع فلسطین باقی خواهد ماند.

العالم-الجزایر

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر در مکالمه تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: فلسطین قبله سیاسی الجزائر است.

به گزارش کانال تلگرامی المیادین، رئیس جمهور الجزائر تاکید کرد: الجزائر تا پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین مدافع فلسطین بوده و باقی خواهد ماند.

تبون به تازگی نیز در مصاحبه با هفته‌ نامه فرانسوی «لی پوینت» گفته بود که هر کشوری مختار است هر کاری می‌خواهد انجام دهد؛ اما الجزائر ابدا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد و تا زمانی که دولت فلسطین تشکیل نشده، هرگز این کار را انجام نخواهد داد.

این اظهارات تبون تأکیدی بر موضع سابق دولت الجزائر در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. فوریه گذشته یک هیأت پارلمانی الجزائر نشست بین‌المللی پارلمان‌ها را به دلیل مشارکت یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در آن، ترک کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز نمایندگان پارلمان الجزائر طرح قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به ریاست پارلمان ارائه کردند. این طرح شامل بندهایی مبنی بر ممنوعیت سفر یا هر گونه تماس مستقیم و غیرمستقیم با تل‌آویو است.

فارس

پربیننده ترین خبرها