عملیات النصر المبین در یمن ترند شد؛ اشتیاق یمنی‌ها برای اطلاع از جزئیات عملیات بزرگ شنیدن

عملیات النصر المبین در یمن ترند شد؛ اشتیاق یمنی‌ها برای اطلاع از جزئیات عملیات بزرگ شنیدن
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 13:35

بعد از آنکه سخنگوی ارتش یمن از انجام عملیات "النصر المبین" در محور البیضا خبر داد، هشتگ (#عملیات النصر المبین" جزو داغ‌ترین ترندها در شبکه‌های اجتماعی در یمن شد.

العالم- داغ‌های مجازی

سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی ارتش یمن، روز سه‌شنبه اعلام کرد، ارتباط قوی بین گروه‌های تکفیری و ائتلاف سعودی علیه یمن وجود دارد. او افزود: عملیات "النصر المبین" تنها ۷۲ ساعت در دو شهرستان الزاهر و الصومعه در استان البیضا طول کشید.

این سخنگو گفت، نیروهای مسلح یمن منامطق وسیعی از دو شهرستان الزاهر و الصومعه را آزاد کرده و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات را به غنیمت بردند و صدها کشته و مصدوم در بین گروه‌های تکفیری القاعده و داعش در البیضا به جا گذاشتند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است عملیات النصر المبین برای پاکسازی دو منطقه الصومعه و الزاهر بود و ارتباطات مستحکمی بین گروه‌های تکفیری و ائتلاف متخاصم که با ده‌ها حمله از آنها پشتیبانی کرد، وجود دارد. او در پایان اشاره کرد، به زودی گزارشی از جزئیات عملیات و تصاویر مربوط به آن منتشر خواهد شد.

در همین راستا، "حسن حردان" نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت، نبرد البیضاء پس از آن آغاز شد که تلاش‌های آمریکا برای ازسرگرفتن مذاکرات با جنبش انصار الله با شرط و شروط واشنگتن و ریاض به بن‌بست رسید.

حردان در مصاحبه با شبکه العالم گفت: هنگامی که آمریکا نتوانست تغییری در دیدگاه جنبش انصارالله مبنی بر عدم مشارکت در مذاکرات مگر برای لغو محاصره و پایان تجاوزات ایجاد کند، سیاست تغییر موازنه قدرت را درپیش گرفت. به همین دلیل آمریکایی‌ها در استان مأرب مستقر شدند تا عملیات نظامی را در این استان کند کنند و خود را برای تصرف استان البیضا برای برهم زدن موازن قدرت و ایجاد تغییراتی در میدان جنگ با هدف دگرگون کردن اوضاع حاکم آماده کردند.

حردان گفت: آمریکایی‌ها در درگیری‌های البیضاء از القاعده کمک گرفتند و اینکه آمریکایی‌ها به نیروهای عبدربه منصور هادی برای جنگیدن اعتماد نمی‌کنند، اتفاق مهمی است و به علت همین بی‌اعتمادی دست به دامن القاعده شدند زیرا معتقدند که نیروهای القاعده در میدان جنگ کارآزموده‌تر هستند و قدرت جنگی بیشتری دارند . آمریکایی ها ابتدا منطقه الزاهر را به تصرف خود درآوردند ولی کمیته‌های مردمی و ارتش یمن سرانجام این منطقه را از تصرف آنها بیرون آورد و مناطق دیگری را هم که تحت کنترل نیروهای عبدربه و نیروهای اشغالگر بود، آزاد کرد.

کاربران یمنی در توییتر نیز به عملیات "النصر المبین" واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند بی‌صبرانه منتظر اعلام نتایج و جزئیات این عملیات بزرگ علیه متجاوز هستند.

"ابو لیث الشریف" اظهارات سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن درباره این عملیات را بازنشر داده که طی آن اعلام کرد که جزئیات #عملیات النصر المبین و حملات موشکی، حملات پهپادی و حجم خسارات مادی و جانی در صفوف عناصر القاعده و داعش و نیز تصاویری از این عملیات، طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

"میساء المقطری" فعال یمنی نیز در توییتی گفته است که مزدوران بر تحولات میدانی و نیز خسارات و تلفات جانی و مادی تمرکز نمی‌کنند بلکه آنها به دنبال شانتاژهای رسانه‌ای هستند.

حساب کاربری (شهداؤنا عضماؤنا) نیز نوشته است: "هلاکت 40 مزدور و مجروح شدن بیش از 40 نفر دیگر از جمله فرماندهان گردان‌ها و تیپ‌ها و فرماندهان میدانی گروه‌های مختلف طی عملیات نظامی، که ارتش، کمیته‌های مردمی و مبارزان قبایل طی دو روز پیش در استان البیضا انجام دادند. #عملیات النصر المبین."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها