آمریکا: نظامیان خود را از عراق خارج نمی‌کنیم

آمریکا: نظامیان خود را از عراق خارج نمی‌کنیم
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 21:29

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که هیأت آمریکایی در جریان دیدار با مسئولان عراقی گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از این کشور خارج کند.

العالم - عراق

منابع سیاسی آگاه عراقی امروز جزئیاتی از دیدار هیأت آمریکایی با مسئولان عراقی منتشر کردند.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از این منابع گزارش داد، هیأت آمریکایی به بغداد گفته است که «به خاطر اراده طرفهایی که قصد دارند واشنگتن را با زور، مجبور به ترک عراق کنند، نیروهای خود را از عراق خارج نخواهد کرد».

منابع مذکور به نقل از هیأت آمریکایی خبر دادند که «هیأت آمریکایی تأکید کرده است که علیه ایران نیست، ولی به هر گونه حمله به منافعش در عراق، با حملات مناسب پاسخ خواهد داد».

این هیأت همچنین مدعی شده است که «واشنگتن دیگر از امروز به بعد، [در برابر حملات] سکوت نخواهد کرد».

«برت مک گورگ» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در مسائل مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا ریاست این هیأت را بر عهده دارد. وی امروز با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرد و قرار است با فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار کند.

مک گورگ در دیدار با الکاظمی، «انتقال به مرحله جدیدی از همکاری راهبردی» با عراق را بررسی کرد. طرفین همچنین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

مک گورگ و الکاظمی تأکید کردند که منطقه نیازمند منطق گفت‌وگو و آرامش است.

منابع عراقی در پایان تصریح کردند، در حالی که «محافل آمریکایی از خروج نیروهای آمریکایی سخن می‌گویند، ولی طرف آمریکایی مخالف این مسئله است و درباره استقرار مجدد سخن می‌گوید. این بدین معناست که طرفین هنوز به یک توافق مشترک نرسیده‌اند».

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند که هنوز اجرایی نشده است.

پربیننده ترین خبرها