دو سوم جمهوری‌خواهان ایالت‌های جنوبی آمریکا تمایلات جدایی‌طلبانه دارند

دو سوم جمهوری‌خواهان ایالت‌های جنوبی آمریکا تمایلات جدایی‌طلبانه دارند
جمعه 25 تير 1400 - 12:51

نتایج یک نظرسنجی مشترک نشان داده حدود 66 درصد جمهوری‌خواهان 13 ایالت جنوبی آمریکا خواستار جدایی از ایالات متحده و ایجاد اتحادیه خود با ایالت‌های همسایه هستند.

العالم _ آمریکا

نتایج نظرسنجی مشترک موسسه «یوگاو» و «برایت لاین واچ» نشان داده دو سوم جمهوری‌خواهان ساکن ایالت‌های جنوبی آمریکا طرفدار جدایی از ایالات متحده و ایجاد اتحادیه خود با ایالت‌های همسایه هستند.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد تقریباً ۶۶ درصد جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده از ۱۳ ایالت جنوبی آمریکا از جمله تگزاس، جورجیا، آلاباما و فلوریدا خواستار جدایی از دولت فدرال و ایجاد اتحادیه خود هستند.

در همین مناطق، حمایت از جدایی در بین مستقل‌ها ۵۰ درصد و در بین دموکرات‌ها تنها ۲۰ درصد بود.

مسئولان این نظرسنجی، اتحادیه جنوب را شامل تگزاس، اوکلاهما، آرکانزاس، لوئیزیانا، میسیسیپی، آلاباما، جورجیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی، ویرجینیا، کنتاکی و تنسی ترسیم کردند.

منطقه کوهستان شامل مونتانا، آیداهو، وایومینگ، کلرادو، نوادا، آریزونا و نیومکزیکو، ۴۳ درصد حمایت از جدایی را در بین جمهوری‌خواهان داشت که از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفت.

در بین دموکرات‌ها بالاترین درصد حمایت از جدایی--۴۷ درصد-- در منطقه اقیانوس آرام شامل واشنگتن، اورگن، کالیفرنیا و آلاسکا ثبت شد.

مسئولان نظرسنجی در مقایسه این نتایج با نتایج یک نظرسنجی که با همین موضوع در ماه ژانویه برگزار شد، نتیجه‌گیری کردند که حمایت از جدایی از ایالات متحده به طور قابل توجهی در جنوب آمریکا افزایش داشته است. نتایج نظرسنجی ماه ژانویه که به دنبال حمله مرگبار به کنگره این کشور انجام شد، نشان داده بود بسیاری از جمهوری‌خواهان در آن زمان طرفدار جدایی بودند.

نظرسنجی جدید نشان داد حمایت از جدایی در شش ماه گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه در همه مناطق و در بین همه گروه‌های حزبی افزایش داشته است.

مجریان این نظرسنجی در ادامه در خصوص «تمایل گسترده و فزاینده» پاسخ دهندگان برای پذیرش این گزینه‌ها هشدار دادند و آن را نگران کننده خواندند.

در مجموع در این نظرسنجی حدود ۳ هزار و ۷۷ نفر مورد پرسش قرار گرفتند که از این تعداد ۳۲۷ نفر کارشناس مسائل سیاسی بودند

فارس

پربیننده ترین خبرها