ظریف: آمریکا با متهم کردن دیگران به عملیات آدم‌ربایی مضحک و کودکانه، روابط مجرمانه خود را پنهان می‌کند

ظریف: آمریکا با متهم کردن دیگران به عملیات آدم‌ربایی مضحک و کودکانه، روابط مجرمانه خود را پنهان می‌کند
جمعه 25 تير 1400 - 16:10

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی جدید آمریکا علیه ایران، با اشاره به گزارش‌ها در خصوص دست داشتن عوامل آمریکایی در ترور رئیس‌جمهور هائیتی، به واشنگتن توصیه کرد پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خود بپردازد.

العالم - ایران / سیاسی

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به اتهام‌زنی اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

ظریف در اشاره به دست داشتن عوامل آمریکایی در ترور رئیس‌جمهور هائیتی و تلاشی مشابه علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا نوشت: افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی در بیانیه‌ای مدعی شد «اف‌بی‌آی» تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ربودن «یک فعال» را در خاک آمریکا خنثی کرده است. تهران، این ادعای واشنگتن را «مضحک» خوانده و آن را در راستای تلاش واشنگتن برای «احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش شده خود» توصیف کرده است.

بعد از طرح این اتهام، مقام‌های دولت آمریکا به موج‌سواری بر روی این ادعای اثبات‌نشده‌ پرداختند.

این در حالی است که پنتاگون روز پنجشنبه اعتراف کرد شماری از عاملان کلمبیایی ترور رئیس‌جمهور هائیتی، در آمریکا تعلیم دیده‌اند و تاکنون چند آمریکایی هم در ارتباط با این ترور بازداشت شده‌اند.

«خورخه رودریگز» رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز سه‌شنبه در کاراکاس گفت که «سی‌تی‌یو» شرکت امنیتی مستقر در آمریکا که در ترور «ژووِنل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی مشارکت داشته، در توطئه علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ هم دخیل بوده است.

پیش از ترور رئیس‌جمهور هائیتی، نیکلاس مادورو با اشاره به سفرهای رئیس سیا و یک مقام ارشد ارتش آمریکا به کلمبیا و برزیل از طرح واشنگتن برای ترور سران کاراکاس خبر داد. مادورو گفته بود سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نهادهای نظامی این کشور در حال برنامه ریزی برای ترور او هستند.

مادورو سال ۲۰۱۹ هم یک بار از طرح ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و فشار او به کلمبیا برای ترور او و سرنگونی دولت ونزوئلا خبر داده بود. رئیس‌جمهور ونزوئلا آن زمان گفته بود: «شکی نیست که دونالد ترامپ دستور کشتن مرا صادر کرد و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیایی گفته که مرا بکشند».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها