اسیر فلسطینی را پس از 19 سال شکنجه آزاد کنید

اسیر فلسطینی را پس از 19 سال شکنجه آزاد کنید
جمعه 25 تير 1400 - 19:59

کاربران شبکه های اجتماعی با پویش خانواده «ایاد حریبات» اسیر فلسطینی همنوا شده و از جامعه بین الملل و مقامات داخلی خواستند برای نجات زندگی فرزندشان پس از بحرانی شدن وضعیت جسمی اش مداخله کنند.

العالم داغ‌های مجازی

خانواده ایاد حریبات اسیر فلسطینی از جامعه بین الملل و نهادهای حقوقی و بشردوستانه بین المللی و داخلی خواستند با نگاه داشتن وی در بیمارستان سوروکا رژیم صهیونیستی زندگی وی را نجات دهند و پس از بحرانی شدن وضعیت جسمانی وی که هر لحظه امکان شهادتش وجود دارد وی را به زندان الرمله بازنگردانند.

حریبات، اسیر فلسطینی که بالای 39 سال سن دارد اخیرا در زندان الرمله بوده و از مشکلات پروستات رنج می برد.

مقامات زندان نیز عمدا از مداوای وی خودداری کردند به گونه ای که وضعیت وی بحرانی و رئیس زندان مجبور به انتقال وی به بهداری زندان شد.

بهداری زندان نیز وی را آنگونه که باید مداوا نکرد و وضعیت وی وخیمتر شد، وی پس از 5 روز به بیمارستان سوروکا منتقل شد به گونه ای که پزشکان بیمارستان برای درآوردن پروستات وی 21 ژوئیه 2021 وی را عمل جراحی کردند حال وی در روند عمل وخیم و به توقف فعالیت اعضای بدن وی منجر شد به گونه ای دستگاه تنفس به وی وصل کردند.

حریبات هم اکنون با خطری واقعی روبروست که انجمن اسرای فلسطینی را واداشت تا مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول کامل زندگی وی بدانند.

وی از زمان بازداشت در سال 2002 مورد سهل انگاری پزشکی عمدی و کشتن تدریجی قرار گرفت که از ابزارهای برنامه ریزی شده رژیم بوده ودر سالهای اخیر نیز دلیل اصلی شهادت گروهی از اسرای بیمار است .

وی از زمان بازداشت در 21 ژوئیه 2002 سه ماه بی نهایت سخت مورد بازجویی قرار گرفت دهها بار در دوره بازداشت در انفرادی بود که طولانی ترین انفرادی در سال 2017 بود که شش ماه طول کشید و آن مدت نیز بیمار بود.

حریبات سال 2014 مورد عملیات انتقام جویانه قرار گرفت به گونه ای که برای ترور و کشتن وی آمپول مشکوکی به وی تزریق کردند که به فلجی دست چپ و پای راست و ضعف عمومی بدنش منجر شد و وی پس از آن از ویلچیر استفاده می کند.

مقامات رژیم صهیونیستی از دو سال پیش خانواده وی را ممنوع الملاقات کردند و وکلایش نیز نتوانستند وی را در بیمارستان ملاقات کنند.خانواده وی با توجه به این خبرهای شوک اور درباره بحرانی شدن وضعیت جسمی اسیر خواهان ماندن وی در بیمارستان و عدم انتقال به سلاخی زندان الرمله اسرائیل و ملاقات با خانواده اش شدند.

فعالان در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از مساله ایاد حربیات اسیر فلسطینی اعلام کردند به گونه ای که هشتگ # ایاد حریبات را نجات دهید در اردن ترند شد و فعالت ،مقامات رژیم صهیونیستی را به شکنجه کردن وی و سهل انگاری پزشکی متهم کردند.

فعالان به وضعیت جسمی ایاد ناشی از سهل انگاری پزشکی به ویژه پس از تزریق آمپول مشکوکی که موجب از دست دادن حافظه و فلجی وی شد پرداختند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها