گناه بزرگ امارات در حق فلسطین و زیرپاگذاشتن خون هزاران شهید

گناه بزرگ امارات در حق فلسطین و زیرپاگذاشتن خون هزاران شهید
جمعه 25 تير 1400 - 23:26

امارات گناه بزرگی در حق ملت فلسطین مرتکب شده و دایره سازش با رژیم اشغالگر را هرچه بیشتر توسعه می دهد؛ اخیرا در کمتر از یک سال از عادی سازی با اسراییلی ها، سفارتخانه خود را در تل آویو افتتاح کرد این در حالی است که با گذشت 26 سال از تاسیس تشکیلات خودگردان، سفارتخانه ای در فلسطین افتتاح نکرده است.

العالم ـ امارات

امارات به دنبال آن دست به اقدامات دیگری در مسیر سازش زده است. سفیران بحرین و امارات و رژیم اشغالگر در انگلیس لیام فاکس را رییس "مجموعه توافقات ابراهیمی" تعیین کردند و هدف این مجموعه را حمایت از این توافقات و صلح در غرب اسیا اعلام کردند!

امارات در واقع تمام تاریخ نزاع عربی اسراییلی و خون هزاران شهید را زیرپاگذاشت.

امارات با حضور اسحاق هرتزوگ سفارتخانه خود را در تل آویو افتتاح کرد. هرتزوگ گفت: "افتتاح سفارت امارات در اسراییل نه تنها گامی مهم برای روابط اسراییل و امارات بلکه برای تمام خاورمیانه است".

گروه های فلسطینی اما این اقدام را روزی سیاه در تاریخ فلسطین نامیدند. آنها این اقدام را از پشت خنجر زدن به مساله فلسطین عنوان کردند. زیرا برگه های قوت بیشتری به اسراییلی ها علیه فلسطینی ها می بخشد؛ از سوی دیگر نباید نادیده گرفت که این اقدام امارات در سایه افزایش جنایت ها و حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین صورت گرفت.

مسلم است که طرفی که از این توسعه روابط بیشترین سود را می برد، رژیم اشغالگر است که عادی سازی ها را مقدمه ای برای نفوذ به کشورهای عربی می داند و این سازش به کشاندن دیگر نظام های عربی به سمت عادی سازی خواهد انجامید . صهیونیست ها کشورهای عربی را بازاری برای تولیدات خود می دانند. وزیر خارجه رژیم اشغالگر تاکید کرد که بازارهای عربی به روی کالاهای صهیونیست ها باز خواهد بود.

علاوه بر آنکه شهرک نشینان اسراییلی نیز با دارا بودن تابعیت اماراتی می توانند وارد کشورهای عربی شوند. برخی منابع به "امارات لیکس" تاکید کردند که اسنادی در اختیار دارند که حاکی از استقبال گسترده اسراییلی ها برای اخذ تابعیت اماراتی تحت پوشش سرمایه گذاری در امارات بویژه در دبی و ابوظبی است. مقامات اماراتی به سرمایه گذاران اجازه اخذ تابعیت می دهد بدون آنکه از تابعیت اصلی خود صرف نظر کنند. این امر زمینه را برای ورود شهرک نشینان به دیگر کشورهای عربی بدون ویزا فراهم می کند.

امارات بهای این اقدامات خود در تحکیم عادی سازی با صهیونیست ها را از غربیها دریافت کرد، آنها از بسیاری از اقدامات غیرقانونی اش چشم پوشی کرده اند. گزارش های امریکایی حاکی از آن است که روزنامه آزاد و انتقادات و مخالفان و احزاب سیاسی در امارات ممنوع است. حال آنکه این کشور از رفاه کامل برخوردار است. از سوی دیگر امارات می کوشد تا از طریق رژیم اشغالگر نقشی رهبرگونه در سطح منطقه و جهان کسب کند؛ بهترین دلیل بر این مدعا اختلافات فعلی اش با عربستان است.

سخن آخر آنکه بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد توافقات مشترک بیشتری خواهیم بود که بوق های عادی سازی علنا آن را اعلام خواهند کرد تا آنکه مساله به عملیات شمارش تبدیل گردد که مشخص می کند چه کسی از مساله فلسطین و چه کسی با زیرپاگذاشتن خون هزاران شهید فلسطینی از اسراییلی ها طرفداری می کند. اما امارات و دیگر کشورها که به عادی سازی پیوستند، می بایست نتیجه و تبعات اقدامات خود را متحمل شوند.

پربیننده ترین خبرها