جزئیات بازداشت عامل ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق

جزئیات بازداشت عامل ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق
جمعه 25 تير 1400 - 23:24

"حیدر سلطان " خبرنگار شبکه العالم در بغداد، جزئیاتی از بازداشت عامل اجرایی ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی  مطرح کرد.

العالم - عراق

خبرنگار العالم در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: قاتل، یکی از افسران وزارت کشور عراق با درجه ستوان یکمی بود که با همکاری 3 نفر از افراد گروهش بدان اقدام کرد و در واقع همگی آنان به یکی از گروههای دست اندرکار در ترور و حذف فعالان و خبرنگاران وابسته هستند.

وی افزود: تا این لحظه چیزی مشخص نبود تا ویدئوی اعترافات قاتل موسوم به احمد عوید الکنانی و گروهی که بدان وابسته است و دست به ترور کارشناس سیاسی و امنیتی زد منتشر شد و به دلیل آزاد بودن برخی از اعضای این گروه و زمان بر بودن شناسایی آنان تحقیقات محرمانه است.

امروز جمعه اعترافات قاتل هشام الهاشمی کارشناس سیاسی و امنیتی که افسر پلیس و ستوان یکم بود منتشر شد..

قاتل احمد حمداوی عوید معارج الکنانی متولد سال 1985 بود که سال 2007 به عضویت پلیس درآمد و ویدئوی اعتراف نشان می دهد که وی وابسته به گروهی قانون شکن است بدون اینکه نامی از آن ببرد.

الکنانی اعتراف کرد :این گروه مسلح متشکل از 4 نفر بودند که ترور را با خودروی کرولا و دو موتور سیکلت انجام دادند.

وی افزود:این گروه ازمنطقه البوعیثه به سوی زیونه عازم بود .

وی گفت :" با هفت تیر خود حدود 4-5 گلوله به هشام الهاشمی شلیک کردم .

هشام الهاشمی در 6 ژوئیه 2020 در خودروی خود در برابر منزلش در منطقه زیونه بغداد با گلوله افراد مسلح موتور سوار پیش از فرار کشته شد.

نخست وزیر عراق پس از ترور گفت :" عراق نخواهد خوابید تا قاتلان هشام را دستگیر کند" دولت عراق نیز خیابانی را به نام وی نام گذاری کرد.

الکاظمی در دیدار با خانواده هاشمی در منزلش پس از کشته شدن وی متعهد شد عاملان این جنایت بزدلانه بدون قصاص نخواهند ماند.

هاشمی که 47 سال داشت از کارشناسان عراقی در زمینه گروههای مسلح به ویژه گروههای مرتبط با گروه القاعده و داعش بود و پیگیر التهابات و آشوبهای عراق از دو دهه پیش بود.

الکاظمی نخست وزیر عراق از بازداشت قاتلان کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی و گروههای تروریستی خبر داد.

الکاظمی گفت: دولت عراق به وعده خود وفا کرد و قاتلان الهاشمی را بازداشت کرد درست مانند گذشته که قاتلان احمد عبدالصمد را بازداشت کرد و به عدالت سپرد و صدها جنایتکار دست اندکار در خون بی گناهان را بازداشت کرده است .

وی افزود:همه حق انتقاد دارند و دولت عراق به وظیفه خود در خدمت به مردم عراق و احقاق حقوقشان تلاش می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها