کرونا | ممنوعیت تجمع در تایلند همزمان با تشدید محدودیت‌ها در سیدنی

کرونا | ممنوعیت تجمع در تایلند همزمان با تشدید محدودیت‌ها در سیدنی
شنبه 26 تير 1400 - 09:20

بحران کووید-۱۹ همچنان بر بسیاری از کشورهای جهان سایه افکنده است.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، همزمان با رکوردشکنی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در تایلند، مقامات این کشور روز شنبه محدودیت‌هایی سراسری را برای تجمع افراد وضع کردند.

بنا بر اعلام تایلند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۸۲ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند و ۱۴۱ نفر بر اثر آن جان باختند.

۲ سال زندان و ۱۲۱۸ دلار جریمه برای افرادی که از محدودیت‌های تجمع سرپیچی کنند در نظر گرفته خواهد شد. دولت تایلند همچنین قصد دارد محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را برای مقابله با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا وضع کند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیایی روز شنبه به کسب و کارهای بیشتری در سیدنی دستور دادند فعالیت‌هایشان را برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ متوقف کنند. همچنین محدودیت‌های بیشتری بر حرکت ساکنان شهر سیدنی اعمال شده است.

بیش از ۳ هفته از آغاز محدودیت‌های تردد در سیدنی می‌گذرد و زندگی ۶ میلیون ساکن این شهر در سایه این محدودیت‌ها دچار مشکلاتی شده است. روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در سیدنی به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند که خبر خوبی برای متولیان مقابله با ویروس کرونا در استرالیا محسوب نمی‌شود.

روند کُند واکسیناسیون و شیوع سریع سویه دلتا، کارنامه موفق استرالیا را در مقابله با کووید-۱۹ با چالشی مهم مواجه کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها