سفر وزیر اطلاعات به عراق و سروصدای رسانه های آمریکا زده

سفر وزیر اطلاعات به عراق و سروصدای رسانه های آمریکا زده
شنبه 26 تير 1400 - 11:48

سفر محمود علوی وزیر اطلاعات ایران به عراق که در آن با مسئولین ارشد عراقی دیدار کرد، همانطور که انتظار می رفت خشم آمریکا و اذناب منطقه ای اش و همچنین مطیعان اوامرش در عراق را برانگیخت.

العالم-تحلیل روز

رسانه های تابع آمریکا نیز به صورت گسترده ای این رویداد را منعکس کردند و البته به آن اهدافی نسبت دادند که حتی به ذهن میهمان ایرانی و میزبان عراقی اش نمی رسید.

از میان این رسانه ها می توان به شبکه های آمریکایی عرب زبان مثل "الحره" اشاره کرد، همچنین شبکه های سعودی و اماراتی مثل "العربیه"، "الحدث" و "اسکای نیوز"، و نیز شبکه های "العراقیه" و "الشرقیه" که بوسیله پول های غارت شده مردم عراق در دست خانواده صدام مستبد اداره می شوند. این رسانه ها تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این سفر را چیزی فراتر از سفر یک مقام اطلاعاتی به کشور دوست و همسایه اش نشان دهند.

روشن است که آمریکا از وجود هرگونه روابط عمیق میان کشورهای منطقه که منافع "اسرائیل" را در نظر نگیرد بیزار است و با تمام امکانات خود علیه آن می جنگد، مثل روابط ایران با عراق، سوریه، لبنان و یمن که آمریکا و همه اذناب منطقه ای اش مثل عربستان، امارات و بحرین برای نابودی آن تلاش می کنند.

اما آمریکا روابطی که در راستای منافع "اسرائیل" باشند را نه تنها مورد استقبال قرار می دهد بلکه کشورهای منطقه را برای برقراری این روابط تحت فشار قرار می دهد. نمونه آن، توافق نامه عادی سازی بود که رسانه های آمریکا و دوستانش تلاش می کنند آن را کاملا عادی جلوه داده و سفر مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و بالعکس را برای امضای قراردادهای مختلف، امری مطابق با صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه معرفی کنند!

بدون شک سفر وزیر اطلاعات ایران به عراق و دیدار او با برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و مقامات رسمی دیگر عراقی، مورد پسند آمریکا نیست اما عراق از آن استقبال می کند. زیرا امنیت عراق و ایران در گرو امنیت یکدیگر است.

دشمنان این دو کشور هرچه تلاش کنند نمی تواند منافع عراق را از دوست و همسایه ای که روابط عمیق جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی با آن دارد بگسلند و به کشوری پیوند بزنند که هزاران کیلومتر با آن فاصله دارد و تمام سیاست هایش در راستای منافع "اسرائیل" است.

روابط ایران و عراق با خون مردم این دو کشور درآمیخته که برای مقابله با محصول آمریکا و "اسرائیل" و عربستان یعنی داعش ریخته شده است. بازدید وزیر اطلاعات کشورمان از محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس دو تن از فرماندهان مقاومت علیه داعش، به امریکا و اذناب و مزدوران آن یادآوری می کند: روابط ایران و عراق عمیق تر از آن است که جنایت ها، توطئه ها و نقشه های شما آن را نابود کند. پس در خشم خود بمیرید!

پربیننده ترین خبرها