مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان امروز در قطر آغاز می‌شود

مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان امروز در قطر آغاز می‌شود
شنبه 26 تير 1400 - 12:16

بر اساس اعلام رسانه‌های افغانستان، مذاکرات میان هیات اعزامی افغانستان و طالبان امروز در دوحه برگزار می‌شود.

العالم - جهان اسلام

قرار است گفت‌وگوها میان هیات اعزامی جمهوری اسلامی افغانستان به ریاست «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور و طالبان امروز شنبه (26 تیرماه) در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود.

گفته می‌شود که هیأت طالبان را در این گفت‌وگوها، «ملا عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی این گروه رهبری می‌کند.

فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت که این مذاکرات حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از ظهر به وقت دوحه و ۱۱:۳۰ دقیقه به وقت کابل آغاز می‌شود.

خوزون در توئیتی نوشته است که صلح تنها از راه مذاکره ممکن است و هیأت افغانستان با نیت و اراده‌ واقعی صلح به دوحه رفته است.

وی ابراز امیدواری کرده که روزی فرا برسد که هیچ خبری از جنگ و خشونت نباشد و همه در صلح پایدار زندگی کنند.

هیأت افغانستان روز گذشته به ریاست عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی این کشور به دوحه، پایتخت قطر رفت. عبدالله پیش از عزیمت به دوحه، در یک نشست خبری گفت که هیأت اعزامی با صلاحیت کامل به دوحه می‌رود و او امیدوار است که گفت‌وگوهای این هیأت با طالبان به نتیجه برسد.

عبدالله همچنین گفته بود که درحالی که جنگ در سراسر افغانستان جریان دارد، تمام تلاش‌ها باید برای پایان جنگ متمرکز شود. به‌گفته‌ او، صلح از دست‌به‌دست شدن شهرستان‌ها نه، بلکه از میز مذاکرات می‌تواند به‌دست بیاید.

محمدکریم خلیلی، عطامحمد نور، سید سعادت منصور نادری، باتور دوستم و برخی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت روز گذشته به‌همراه عبدالله عبدالله عازم قطر شدند.

برخی از منابع دولت انتقالی، آتش بس دائمی و آزادی زندانیان طالبان را از موضوعات اصلی نشست امروز عنوان کردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها