سیل بیش از ۲۶ هزار خانه و مدرسه را در کنگو تخریب کرد

سیل بیش از ۲۶ هزار خانه و مدرسه را در کنگو تخریب کرد
شنبه 26 تير 1400 - 12:56

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که بارندگی‌های ماه مارس تا می سال جاری میلادی ( اسفند ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) در جنوب شرقی کنگو - که منجر به سیلاب شد - بیش از ۲۶ هزار خانه و ۲۶۰ مدرسه به همراه مراکز بهداشتی در استان تانگانییکا را تخریب کرده است.

العالم ـ آفریقا

رادیو بین‌المللی فرانسه روز شنبه گزارش داد که بر اساس گزارش جدید دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل که امروز منتشر شد در این بارندگی‌ها ۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«دنیس ماهه‌هو - Denise Maheho » خبرنگار اعزامی رادیو بین‌المللی فرانسه به شهر «کالمی - Kalemie» در استان «تانگانییکا - Tanganyika » می‌گوید ۲۸۰ هزار نفر از مردم کنگو متاثر از این بارندگی‌ها متحمل خسارت و از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

به نوشته روزنامه لا پرس کانادا، در طول سه سال گذشته سطح دریاچه تانگانییکا بزرگترین مخزن آب شیرین آفریقا بیش از دو متر بالا آمده و باعث ایجاد فاجعه‌ای برای جمعیت ساحلی به ویژه در بوروندی شده است.
رادیو بین‌المللی فرانسه در گزارش خود افزود : «فایدا کالیموریما - Faida Kalimurima» ساکن منطقه «کالومبی – Kalumbi» در سواحل رودخانه «لو کوگا – Lukuga» می‌گوید که خانه‌اش را کاملا آب گرفته است. سطح آب از سه متر بالاتر رفته و به همراه خانواده‌اش در منطقه «تریکو – Trico» در حدود ۵ کیلومتری شهر کالمی در یک خانه نیمه‌تمام بدون دسترسی به آب و برق پناه گرفته‌اند.

همچنین به گفته «گیسلن موسا - Ghislain Musa» مدیر هتل موسا لالا کمی دورتر در امتداد جاده فرودگاه، خسارت‌های وارده قابل توجه است. او می‌گوید ما ۳۰ متر ساحل را از دست داده‌ایم. درخت‌ها و کلبه‌های واقع در کنار دریاچه هم سقوط کرده و اتاق‌ها هم تخریب شده‌اند.

او افزود تاثیر سیلاب فراتر از تخریب خانه‌هاست. مدارس و مراکز بهداشتی هم ویران شده‌اند.
«ناتاشا مولانگو - Natasha Mulange» وزیر منطقه‌ای در امور کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید مکان‌های تخریب شده شناسایی شده و لازم است زیرساخت‌های اساسی فراهم شود. نمی‌توان افراد را جابجا کرد و آنها را به مناطقی فرستاد که در آنجا آب، برق، مرکز بهداشت و یا مدرسه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، حدود یک سال پیش نیز ، دست‌کم ۴۰ نفر در پی جاری شدن سیل و رانش زمین در این کشور جان خود را از دست دادند. در این حادثه، ۷۵ هزار نفر از ساکنان منطقه بی‌خانمان شدند.

وقوع سیلاب و رانش زمین در کنگو همه ساله در ماه آوریل باعث جان باختن صدها تن و تخریب تعداد زیادی منازل می‌شود.

جمهوری دموکراتیک کنگو، کشوری است در مرکز آفریقا. پایتخت آن کینشازا است. جمهوری دموکراتیک کنگو دوّمین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید و با جمعیت بیش از ۹۰ میلیون نفر، شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها