تشدید رویارویی کاخ سفید با فیس بوک/ بایدن: اطلاعات نادرست شبکه‌های اجتماعی درباره کرونا عامل مرگ انسان‌ها است

تشدید رویارویی کاخ سفید با فیس بوک/ بایدن: اطلاعات نادرست شبکه‌های اجتماعی درباره کرونا عامل مرگ انسان‌ها است
شنبه 26 تير 1400 - 13:05

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: شبکه های اجتماعی که اجازه می دهند اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا از طریق آنها منتشر شود «مردم را به کشتن می دهند»؛ اظهاراتی که رویارویی با فیس بوک را همزمان با هشدار کاخ سفید درباره نقش رسانه های اجتماعی در این خصوص تشدید کرده است.

العالم ـ آمریکا

تارنمای هیل گزارش داد، روز جمعه جو بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگاران در کاخ سفید که چه پیامی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا در رسانه های اجتماعی دارد گفت: «آنها مردم را به کُشتن می دهند. تنها همه گیری که ما اکنون داریم در بین کسانی است که واکسن نزده اند.»

ویویک مروتی جراح آمریکایی به تازگی با انتشار پیامی هشدار دهنده، اطلاعات غلط درباره مسائل مربوط به سلامتی را «تهدیدی فوری» در بحبوحه برنامه واکسیناسیون در آمریکا توصیف کرد و گفت: انتشار اطلاعات غلط از جمله دلایلی است که برخی از آمریکایی ها تمایلی به دریافت واکسن کووید-۱۹ ندارند.

وی در کنفرانس خبری روز پنجشنبه افزود: شرکت های فناوری جدید با استفاده از اطلاعات غلط خود فضای اطلاعاتی ما را با کمترین مسئولیتی در قبال کاربرانشان، مسموم کرده اند. آنها باعث شده اند مردم اطلاعات غلط را که ما آنها را دروغ پراکنی می دانیم، منتشر کنند.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در این زمینه گفت: از فیس بوک و دیگر شرکت های رسانه های اجتماعی می خواهیم در حذف مطالب «مخربی» که در انتشار اطلاعات غلط نقش دارند با شدت عمل بیشتری گام بردارند. ما مطمئن هستیم که شبکه های اجتماعی از تازه ترین روایاتی که درباره مسائل بهداشت عمومی منتشر می شوند، مطلع هستند.

ساکی به عنوان مثال به روایت های نادرست درباره نقش واکسن های کرونا در ناباروری اشاره کرد که در اینترنت و رسانه های اجتماعی منتشر شده اند. فیس بوک در واکنش به انتقادها، از تلاش هایش برای مبارزه با اطلاعات غلط درباره کووید-۱۹ دفاع کرده و در بیانیه ای گفت: چنین اتهاماتی حقیقت ندارند. حقیقت این است که بیش از دو میلیون نفر اطلاعات ما را درباره واکسن و خود بیماری کووید-۱۹ در فیس بوک مشاهده کرده اند که بیش از هر مطلب دیگری در اینترنت است. بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار نفر در آمریکا از نرم افزارهای واکسن یاب ما برای آگاهی از چگونگی دریافت واکسن و مکان های تزریق واکسن مطلع شده اند.

هیل نوشت: تلاش برای مبارزه با اطلاعات غلط در حالی انجام می شود که روند واکسیناسیون در آمریکا کندتر شده است و سویه جهش یافته ویروس دلتا در بین آمریکایی هایی که هنوز واکسینه نشده اند، گسترش یافته است. این روند باعث شده ابتلا به کووید-۱۹ که در چند وقت گذشته در آمریکا سیر نزولی گرفته بود دوباره افزایش یابد.

پربیننده ترین خبرها