طی سخنرانی در مراسم تحلیف؛

اسد: دشمنان بر تبدیل شهروند به مزدور حساب کرده‌اند

اسد: دشمنان بر تبدیل شهروند به مزدور حساب کرده‌اند
شنبه 26 تير 1400 - 14:46

"بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه امروز مقابل رئیس و اعضای پارلمان و با حضور شخصیت‌های سیاسی، حزبی، مذهبی، رسانه‌ای، علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی و خانواده‌های شهدا و مجروحان سوریه سوگند یاد کرد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، بشار اسد در این مراسم گفت: "درود بر مردمی که با خون خود از وطن‌شان محافظت کردند و آن را چون امانتی با قلب و روح خود مراقبت کردند.شما با آگاهی و حس میهن‌دوستی خود نشان دادید که ملت عزم خود را برای دفاع از حقوق خود از دست نمی‌دهند، مهم نیست که چه تعداد استعمارگر باشد."

وی گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه گواه آگاهی ملت بزرگ سوریه است. دشمنان (سوریه) بر روی ترس از تروریسم حساب کرده بودند اما امروز بر تبدیل شهروند به مزدور. تجربه انتخابات ثابت کرده است که این ملت است که به یک دولت مشروعیت می‌بخشد. ما با هم به معادله ملی رسیده‌ایم زیرا ما مردمی منسجم و هماهنگ هستیم."

بشار اسد با اشاره به این‌ که، مردم سوریه در داخل کشورشان چالش‌برانگیرتر و سخت‌تر می‌شوند، از شکست طرح‌های خارجی در تبدیل کردن این مردم به برگه‌ای علیه وطنشان گفت و تاکید کرد: "آگاهی ملی و مردمی، قلعه ما و معیاری است که با آن توانایی و قدرت خود را می‌سنجیم. برخی مزدوران به واسطه ترکیه در حال کار بر روی طرح‌هایی برای وضع قانونی هستند تا سوریه زیر (سلطه) بیگانه قرار گیرد. اما کلیه این طرح‌ها و تلاش‌ها به لطف پایداری ملت سوریه از بین رفت."

او گفت: "بار دیگر از کسانی که فریب خورده‌اند و به سقوط کشورشان دل بسته‌اند، می‌خواهیم که به آغوش کشور و جامعه بازگردند؛ زیرا وطن پناهگاه و آغوش آن‌هاست و مردم سوریه دارای قلبی بزرگ و بخشنده هستند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها