مهار آتش سوزی در استان های ذی قار و نجف عراق

مهار آتش سوزی در استان های ذی قار و نجف عراق
شنبه 26 تير 1400 - 18:44

اداره امداد شهری ذی قار در جنوب عراق امروز شنبه اعلام کرد که آتش سوزی بیمارستان الحبوبی مهار شده است.

العالم-عراق

این اداره طی بیانیه ای خاطرنشان کرد:" گروههای امداد سه کارگر را هم زمان با عملیات اطفاء نجات دادند. این آتش سوزی در داخل کانکس هایی اتفاق افتاد که با مواد سریع الاشتعال ساخته شده بود و با استانداردهای سلامت و امنیت اداره امداد شهری بیمارستان الحبوبی استان ذی قار مغایرت داشت".

در ادامه این بیانه آمده است:" تیم های مذکور آتشی که در داخل کانکس ها شعله ور شده بود را محاصره و مهار کرده و خطر رسیدن آتش به راهروهای بیمارستان را برطرف نمودند. در یکی از این کانکس ها به درمان بیماران سرطانی پرداخته می شد و دیگری محل خواب کارگران بیمارستان بود".

در ادامه بیانیه آمده است:"اطفاء حریق بدون هیچ گونه خسارات جانی و مالی انجام شد".

اداره امداد شهری خاطرنشان کرد:" مداخله سریع تیم های اطفاء و نجات باعث شد که خدمات پزشکی بیمارستان به بیماران متوقف نشود".

این اداره افزود:" امداد شهری درخواست کرد که تحقیق و بررسی در مرکز پلیس مسئول در منطقه، بر اساس گزارش کارشناس پزشکی قانونی، برای تعیین علل آتش سوزی آغاز شود.

اداره امداد شهری بارها درمورد استفاده از مواد سریع الاشتعال در ساخت کانکس های پزشکی هشدار داده بود. چرا که این مواد اشتعال پذیری بالایی داشته و آتش سوزی در آن به سختی قابل مهار است.

گفتنی است که امروز شنبه در نجف اشرف نیز تیم های امداد توانستند آتش سوزی در یکی از هتل های قدیمی شهر را مهار کنند.

در بیانیه ای که شعبه امداد شهری بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست حرم مطهر امام علی علیه السلام منتشر کرده آمده است:"گروههای میدانی در شعبه امداد شهری توانستند آتش سوزی در یکی از هتل های گردشگری قدیمی شهر را مهار کنند. تیم های آنها توانستند با سرعتی بی نظیر به محل حادثه رسیده و با محاصره آتش و جلوگیری از انتشار آن، آتش را خاموش کنند".

این بیانیه افزود:" آتش سوزی در طبقه بالای هتل گردشگری زمزم رخ داد و فقط خسارات مادی به همراه داشت".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها