پشت پرده افزایش تهدیدات "اسراییلی" علیه ایران

پشت پرده افزایش تهدیدات
شنبه 26 تير 1400 - 22:47

روزنامه اسراییلی "یدیعوت احرونوت" در گزارشی آورده است که نهاد نظامی اسراییل اخیرا مساله امکان حمله تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران در آینده نزدیک را مورد بررسی و مناقشه قرار می دهد. روزنامه اسراییلی تاکید کرد تدارکات و آمادگی های اولیه و لازم برای اجرای برخی نقشه های حمله که ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر به فرماندهی آویو کوخاوی آنها را تهیه و آماده کرده است، وجود دارد.

العالم ـ کشکول

روزنامه اسراییلی خاطرنشان کرد که آمادگی ها تحت فرماندهی بنی گانتس وزیر جنگ اسراییل و مسئولان در وزارت خارجه و وزارت دارایی رژیم اشغالگر در حال انجام است. نکته قابل توجه آن است که این روزنامه به نقل از نفتالی بنت نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ و اویگدور لیبرمن وزیر دارایی آورده است که نتانیاهو از نفوذ خود بر دولت سابق آمریکا و نیز از قدرت خود برای سخن گفتن با دولت بایدن در خصوص کمک های آمریکایی که می تواند اسراییل را توسعه دهد، استفاده نکرد".

به نظر می رسد جامعه جهانی و بویژه جامعه غربی و آمریکایی از اقدامات سران رژیم اشغالگر دچار سردرگمی شده اند. سران رژیم اشغالگر همواره از برنامه هسته ای ایران نگران هستند. آنها از دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران و نیز از عدم دسترسی به توافق نگرانند. در هر دو حالت آنها به انجام حملاتی علیه تاسیسات هسته ای ایران تهدید می کنند. حملاتی که از سالها پیش تاکنون برای آن برنامه ریزی می کنند. در حالی که تمام کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا که حامی نظامی و اقتصادی و امنیتی و سیاسی "اسراییل" است، این تهدیدات را جدی نمی گیرند و آنها را فقط ابزاری برای باج گیری به منظور کسب کمک های مالی و تسلیحاتی بیشتر و نیز اعمال فشار بر ایران می دانند.

این روزنامه اسرائیلی انتقاد بنت، گانتس و لیبرمن از نتانیاهو را از قول آنها اینگونه نقل کرد:" او نه از نفوذ خود بر دولت سابق آمریکا به ریاست ترامپ بهره برداری کرد و نه از قدرتش برای گفتگو با دولت بایدن درخصوص کمک هایی استفاده کرد که می توانست "اسرائیل" را توسعه دهد". این در حالی است که همه دنیا می دانند که ترامپ و دولتش کاملا در اختیار نتانیاهو بودند و خدمتی که به "اسرائیل" کردند در تاریخ آمریکا بی سابقه بود. اما حمله به ایران هدفی است که به ذهن هیچ کس حتی ترامپ و فرماندهان عالیرتبه نظامی اش هم نرسید. ازجمله این فرماندهان می توان به مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش اشاره کرد که همواره ترامپ را از عواقب فاجعه آمیز حمله به ایران برحذر داشته است. نتانیاهو تا آخرین روزهای حکومت ترامپ تلاش خود را کرد تا او را به حمله نظامی علیه ایران تحریک کند، کاری که حتی دیوانه ای همچون ترامپ هم انجام نمی داد!

تنها دو ماه پیش، ماکس بوت نویسنده آمریکایی شیفته "اسرائیل"، مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد. او به رغم صهیونیست بودنش در این مقاله نوشت که تاثیر "اسرائیل" بر برنامه هسته ای ایران بسیار محدود است و نمی تواند به صورت قاطع مانع پروژه هسته ای ایران شود و در واقع قدرت آن را ندارد که اهداف موردنظر ایران را نابود سازد. علاوه بر آن، آمریکا که دارای بزرگ ترین قدرت نظامی است، به گفته نویسنده مذکور، نمی تواند جنگی با دامنه وسیع برافروزد. ضمن اینکه هرگونه حمله هوایی احتمالی از سوی آن، حداکثر برنامه هسته ای ایران را موقتا تعلیق می کند اما نمی تواند آن را کاملا لغو کند. به گفته این نویسنده، در سایه گزینه های محدودی که در مقابل "اسرائیل" وجود دارد، هیچ راهی برای این رژیم برای حل بحران به جز راه حل های دیپلماتیک وجود ندارد.

روشن است که آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد، نه به این خاطر که خواهان جنگ نیست، بلکه به این دلیل که از این جنگ می ترسد! آمریکا اگر در طرف مقابل خود قدرت بازدارندگی نبیند در استفاده از قدرتش برای منافع غیر قانونی خود و "اسرائیل" لحظه ای درنگ نمی کند. و اما صدای گوش خراش رژیم صهیونیستی در این روزها که از "تدارکات" حمله به ایران می گوید، چیزی جز صدای عده ای گدای صهیونیست نیست که بر درگاه کاخ سفید و حکومت های غربی مویه می کنند.

پربیننده ترین خبرها