وزیر خارجه چین در دیدار با اسد: به حمایت از سوریه ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه چین در دیدار با اسد: به حمایت از سوریه ادامه می‌دهیم
شنبه 26 تير 1400 - 21:51

وزیر خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور سوریه گفت پکن به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

العالم - سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز، شنبه، از «وانگ یی» وزیر خارجه چین و هیئت همراه در دمشق استقبال کرد.

در این دیدار بر آغاز مرحله جدید در تقویت روابط میان دو کشور و ایجاد افق‌های وسیعتر برای همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌هایی که در راستای منافع دو کشور بوده،‌ توافق شد.

بشار اسد در این دیدار گفت که چین کشور قدرتمندی بوده و جایگاه بزرگ و مهمی در عرصه بین‌المللی داشته و سوریه در انتظار توسعه همکاری با این کشور در تمامی زمینه‌ها است.

وی همچنین از پکن به دلیل حمایت از ملت سوریه در تمامی زمینه‌ها و همچنین مواضع مهمی که این کشور در نهادهای بین‌المللی در حمایت از حق حاکمیت سوریه و وحدت سرزمین‌هایش اتخاذ کرده، قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین مشارکت سوریه در طرح «جاده و کمربند» مورد بررسی قرار گرفت و وزیر خارجه چین بر اصرار کشورش برای مشارکت سوریه در این طرح به دلیل موقعیت و جایگاه مهم سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه چین از ادامه حمایت کشورش از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با محاصره و تحریم‌های غیرانسانی علیه این کشور تاکید کرد و گفت که پکن با دخالت در امور داخلی ملت سوریه و هر آن چیزی که حق حاکمیت و وحدت اراضی سوریه را نقض کند، مخالف است.

وزیر خارجه چین تبریک رئیس جمهور چین به بشار اسد به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را منتقل کرده و گفت که این موفقیت نشان دهنده پیروزی ملت و عزم ثابت مردم این کشور در مقابله با تمامی چالش‌هاست.

در این دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه ، «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه، «رانیه احمد» معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و «لونه شبل» مشاور ویژه رئیس جمهور و مدیر اداره آسیا در وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

بشار اسد،‌ امروز شنبه، در کاخ الشعب و مقر پارلمان این کشور حضور یافت و مراسم تحلیف دوره جدید ریاست جمهوری وی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها