البیضاء؛ صحنه جدید اختلاف میان عربستان و امارات

البیضاء؛ صحنه جدید اختلاف میان عربستان و امارات
يکشنبه 27 تير 1400 - 16:12

نیروهای یمن تلاش مزدوران سعودی برای سیطره بر استان البیضاء در مرکز این کشور را خنثی کردند و بدین ترتیب، آرزوی متجاوزین سعودی آمریکایی برای سیطره بر این استان استراتژیک بر باد رفت و پس از آن بود که مزدوران سعودی و اماراتی، یکدیگر را به نقش داشتن در این شکست متهم کردند.

العالم – درگوشی

مزدوران سعودی، مزدوران شورای انتقالی وابسته به امارات را متهم کردند که مانع رسیدن مهمات و تدارکات برای نیروهای هادی در البیضاء شدند و با این اقدام به این منطقه خیانت کردند.

البیضاء این روزها به صحنه اختلاف میان سعودی و امارات و مزدورانشان تبدیل شده است.

در گذشته اختلاف این دو فقط بر سر عدن بود اما پس از مدتی این دشمنی به ابین، لحج و البیضاء گسترش یافت.

این در حالی است که امارات بارها نیروهای هادی را در یمن بمباران کرد که آخرین آن حمله موشکی با پهباد به مواضع مزدوران سعودی در ابین در ژوئیه بود که به کشته و زخمی شدن دهها مزدور انجامید.

شورای انتقالی به ریاست عیدروس الزبیدی نیز در پی حمله نیروهای هادی به شهر لودر، این نیروها را تهدید به مقابله به مثل کرد و برای حمله به نیروهای هادی، مزدورانش را به ابین اعزام کرد.

اما اختلاف سعودی اماراتی فقط به یمن محدود نمی شود و به اختلاف در اوپک و حتی حوزه های نفتی مشترک گسترش یافته و باعث توقف سفر میان دو کشور شده است، به همین دلیل کارشناسان می پرسند که میدان بعدی اختلاف میان این دو کجا خواهد بود؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها