رقابت مزدوران سعودی و اماراتی در مسیر عادی سازی

رقابت مزدوران سعودی و اماراتی در مسیر عادی سازی
دوشنبه 28 تير 1400 - 18:14

ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی بیش از 6 سال است که مردم یمن را به بهانه حمایت از به اصطلاح حکومت قانونی عبد ربه منصور هادی به خاک و خون کشیده، گرسنه نگه داشته و آواره کرده اند.  

العالم – کشکول

اما واقعیت آن است که آنان فقط دزدانی هستند که برای تجزیه، غارت منابع و تسلط بر جزایر و بنادر این سرزمین می کوشند.

درگیریهای اخیر میان مزدوران سعودی به رهبری منصور هادی و مزدوران امارات به رهبری عیدروس الزبیدی نشان دهنده تنش سیاسی و اقتصادی میان این دو دزد است که تا پیش از این همپیمان یکدیگر بودند.

به همین دلیل، سلیمان العقیلی از سخنگویان محمد بن سلمان، امارات را تهدید کرد که باید توافقنامه ریاض برای حل بحران جنوب یمن را امضا کند در غیر این صورت این توافق ملغی خواهد شد و عبدالله آل هتلیه معاون سردبیر روزنامه عکاظ سعودی نیز در تویتی نوشت که عربستان سعودی به هیچ جنبنده ای اجازه نمی دهد با ضربه زدن به امنیت یمن، به امنیت سعودی ضربه بزند و صبرش حدی دارد.

آل سعود دریافته که امارات فریبش داده و ریاض را در جنگ یمن درگیر کرده تا که بتواند جزایری مانند سقطری و میون را اشغال کرده و در آن پایگاه بنا نهد و بر جنوب یمن سیطره یابد در حالیکه عربستان هنوز نتوانسته به رغم اعزام هزاران تروریست القاعده، داعش و گروههای تکفیری حتی المهره و حضرت موت را اشغال کند.

اما این دو همپیمان سابق به رغم اختلاف بسیار شدید، درباره یک اصل با یکدیگر اشتراک دارند و آن تلاش برای کسب دوستی رژیم صهیونیستی در محافل بین المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی شان در یمن، تجزیه این کشور و غارت منابع، جزایر و بنادر آن است که نهایتا به ایجاد جای پایی برای اسرائیل در این منطقه استراتژیک خواهد انجامید و باعث خواهد شد که تل آویو به طور مستقیم در کنار سعودی و امارات در جنگ علیه یمن مشارکت داشته باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها