سفر ده‌ها صهیونیست به ریاض برای کمک به سرویس‌های امنیتی عربستان

سفر ده‌ها صهیونیست به ریاض برای کمک به سرویس‌های امنیتی عربستان
دوشنبه 28 تير 1400 - 20:27

یک رسانه عبری فاش کرد با وجود عدم برقراری روابط رسمی بین رژیم صهیونیستی و عربستان، اما بسیاری از کارشناسان اسرائیلی بین تل آویو و ریاض در رفت و آمد هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت آحارانوت در یادداشتی خبر داد، کارشناسان اسرائیلی به طور مستقیم خدمات امنیتی و جاسوسی خود را در اختیار نهادهای اطلاعاتی عربستان قرار می‌دهند.

رونین برگمن در سرمقاله این روزنامه عبری زبان نوشت: وزارت جنگ اسرائیل به شماری از شرکت‌های اسرائیلی فعال در بخش تهاجم سایبری اجازه داد تا خدمات خود را در اختیار عربستان سعودی قرار دهند.

این کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی فاش کرد: قرارداد فروش سیستم‌های جاسوسی از سال 2017 با سعودی‌ها بسته شده است و کارشناسان اسرائیلی خدمات خود را برای نفوذ به تلفن‌های همراه فعالان حقوق بخش و مخالفان دولت سعودی انجام و حتی بعد از قتل جمال خاشقچی هم همچنان این همکاری ادامه پیدا کرد.

او در ادامه تاکید کرد: حتی در زمانی که عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای دشمن دسته بندی می‌شد و سفر به این کشور برای اسرائیلی‌ها ممنوع و یک جرم به شمار می رفت باز هم بسیاری از فعالیت‌ها و همکاری‌ها با ریاض به انجام می‌رسید.

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان در سال 2017 در عربستان، ده‌ها اسرائیلی به عربستان سفر کردند، اکثر آنها اعضای سرویس‌های اطلاعاتی بودند که در بخش سایبری فعالیت می‌کردند.

به اعتقاد نویسنده، تمامی این سفرها با علم و هدایت سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل انجام گرفته است و اصولا سفر آنها با اجازه مستقیم این نهادها انجام گرفته است.

گفتنی است افشای نقش یکی از برنامه‌های جاسوسی اسرائیل در شنود از سیاستمداران و فعالان اجتماعی طی چند روز اخیر به یک رسوایی بزرگ تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها