استقبال دبیر کل سازمان ملل از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان

استقبال دبیر کل سازمان ملل از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان
سه شنبه 29 تير 1400 - 05:13

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از برگزاری مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر استقبال و ابراز امیدواری کرد تعطیلات عید قربان با آرامش در افغانستان برگزار شود.

العالم - آمریکا

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه (به وقت محلی) از جامعه بین المللی خواست تلاش های خود را برای حمایت از روند صلح در افغانستان متحد کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره مذاکرات دوحه گفت دبیرکل بر اهمیت دستیابی به توافقی با مذاکره که به نیازهای همه زنان و مردان افغان پاسخ می دهد ، تأکید می کند.

وی افزود دبیر کل از طرفین می خواهد که تعهد خود را در تسریع در مذاکرات و تأمین نیازهای بشردوستانه مردم انجام دهند و از جامعه بین المللی نیز می خواهد تلاش های خود را برای حمایت از روند صلح متحد کند.

وی تصریح کرد دبیرکل امیدوار است تعطیلات عید قربان در افغانستان با آرامش برگزار شود.

هیأت بلند پایه دولت افغانستان و گروه طالبان روز یکشنبه پس از دو روز مذاکره در دوحه قطر در بیانیه‌ای کوتاه از توافق بر سر ادامه مذاکرات و تسریع تلاش‌ها جهت برقراری صلح خبر دادند.

به گزارش "طلوع نیوز" در بیانیه مشترک دو طرف آمده است: ما برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در سراسر افغانستان تلاش خواهیم کرد.

دو طرف همچنین متعهد شدند مذاکرات را تا رسیدن به توافق، در سطح بالا ادامه دهند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی و رئیس هیات ۷ نفره مقامات دولتی افغانستان در گفتگو با طالبان، به شرکت کنندگان در اجلاس دوحه، نسبت به اراده و تعهد قاطع دولت افغانستان برای صلح اطمینان داد و گفت که مذاکرات دو روزه فرصت خوبی برای هر دو طرف جهت اشتراک گذاری مواضع است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها