گزارش خبرنگار العالم؛

جزئیات انفجار شهرک صدر بغداد + فیلم

سه شنبه 29 تير 1400 - 10:45

بر اساس جدیدترین آمار واصله از عراق ، انفجار در بازار الوحیلات در منطقه شهرک صدر بغداد پایتخت عراق، 35 شهید و ده ها زخمی برجای گذاشت.

العالم - عراق

نوید بهروز رئیس دفتر شبکه العالم در بغداد، با اعلام این خبر گفت که برخی آمارها از شهادت 35 و زخمی شدن ده ها تن دراین انفجار و انتقال آنان به بیمارستان حکایت دارد.

بهروز در گفتگوی مستقیم با شبکه العالم گفت که انفجار غروب روی داده و این انفجار زمانی بوده که دراین منطقه فقیر ازدحام بوده است و اکثر شهدا زن و کودک بوده اند.

وی گفت که این حمله، خشم و ناخرسندی مردم را به دنبال داشته و ستاد اطلاع رسانی امنیتی گفته که انفجار ناشی از بمب دست ساز بوده و برخی از شهود گفته اند که انفجار به واسطه کمربند انفجاری یک زن روی داده و همچنان درانتظار جزئیات بیشتر درباره این انفجار است.

بر اساس این گزارش، این انفجار در منطقه ای شلوغ در شهرک صدر روی داد و نیروهای مسلح عراق دستور اجرای تحقیقات درباره حمله را صادر کردند.

رسانه های عراقی گفته بودند که قربانیان انفجارتروریستی در بازار شهرک صدر به 35 شهید و 50 زخمی رسیده و آمار نهایی نیست.

در پی انفجار بازار الوحیلات در شهرک الصدر بغداد، فرمانده نیروهای مسلح عراق دستور بازداشت فرمانده هنگ اول در تیپ چهارم پلیس فدرال را صادر کرد.

به گفته منابع مطلع، در میان قربانیان این انفجار ، زنان و کودکان به چشم می خورند و برخی از مغازه ها در نتیجه انفجار طمعه حریق شدند.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد همه موسسات ومراکز وابسته به این وزارت خانه ، برای کمک رسانی به مجروحان انفجار بسیج شده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

پربیننده ترین خبرها