در آستانه اعمال تحریم های اتحادیه اروپا؛

مقام های خزانه داری آمریکا به لبنان سفر کردند

مقام های خزانه داری آمریکا به لبنان سفر کردند
سه شنبه 29 تير 1400 - 11:52

بیروت در حالی که اتحادیه اروپا با طرح اتهام فساد مالی مهیای تحریم برخی از مقامات لبنان می شود؛ میزبان هیئتی از وزارت خزانه داری آمریکا است.

العالم - آمریکا

سفارت آمریکا در لبنان از حضور مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در بیروت خبر داد. این هیئت که شامل مقاماتی از دفتر مبارزه با جرایم مالی و جرایم مربوط به تأمین مالی تروریسم است؛ از دیروز دوشنبه وارد لبنان شد و تا روز چهارشنبه در این کشور می ماند.

طبق بیانیه سفارت آمریکا، در برنامه این هیئت، دیدار با نمایندگان بخش مالی لبنان و گروه های مدنی گنجانده شده و هدف ادعایی نیز تبادل نظر درباره مسائل مربوط به فساد مالی و مبارزه با تروریسم است.

سفر هیئت خزانه داری آمریکا به بیروت در شرایطی انجام می شود که انتظار می رود اتحادیه اروپا از پایان ماه میلادی جولای، تحریم هایی را علیه برخی مقام های لبنانی اعمال کند.

پیشتر نیز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، مدعی شده بود که یک کنفرانس بین المللی برای کمک به مردم لبنان در تاریخ چهارم اوت (۱۳ مرداد) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خروج از انسداد سازمان یافته و غیرقابل قبول در لبنان، نیاز ضروری است، آغاز مشورت های فوری پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید لبنان را خواستار شده بود.

لودریان گفت: انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی لبنان، فصل غم انگیز دیگری به شمار می رود.

سعد الحریری مأمور به تشکیل کابینه لبنان پنج شنبه گذشته از مأموریت خود انصراف داد. لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است، این کشور در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۹۹) در بندر بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح در پی داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر وقت این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه سعد الحریری به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورد.

مهر

پربیننده ترین خبرها