محمد بن زاید از ترس برادرش، محافظان فرانسوی استخدام کرده است

محمد بن زاید از ترس برادرش، محافظان فرانسوی استخدام کرده است
سه شنبه 29 تير 1400 - 20:01

پایگاه خبری «امارات لیکس» خبر داد که ولی عهد ابوظبی به خاطر اختلافات با برادرش، محافظان شخصی خود را تغییر داده است.

العالم - امارات

منابع مطلع اماراتی خبر دادند که محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی به خاطر اختلافات اخیر با برادرش «طحنون بن زاید»، محافظان شخصی خود را تغییر داده است.

پایگاه خبری «امارات لیکس» گزارش داد، بن زاید به خاطر این اختلافات، محافظان شخصی خود را از میان افراد یک شرکت امنیتی معروف فرانسه انتخاب کرده است.

به گفته امارات لیکس، بن زاید محافظان خود را از شرکت « Secopex» انتخاب کرده است تا در همه سفرهای داخلی و خارجی، امنیت محل اقامت وی را تأمین کنند و همراهش باشند.

به گزارش این پایگاه، نیروهای محافظ قبلی وی، وابسته به طحنون بن زاید بوده‌اند و به همین دلیل، محمد بن زاید آنان را تغییر داده است.

این شرکت، یکی از مهمترین شرکتهایی است که در زمینه محافظ شخصی فعالیت دارد؛ زیرا افسران و نیروهای سابق اطلاعاتی را جذب می‌کند که در این زمینه تجربه بالایی داشته باشند.

بنا بر این گزارش، این شرکت، شمار زیادی از عناصری را در اختیار دارد که در جنگهای لیبی، کردستان عراق، سومالی و آفریقای مرکزی حضور داشتند.

این شرکت همچنین تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی و جنگی و موشکهایی در اختیار دارد که از ارتشهای آمریکا و فرانسه خریداری کرده است.

این پایگاه در ادامه نوشت، نیروهای این شرکت، برای هر گونه موقعیت جنگی از جمله حملات شیمیایی نیز آموزش دیده‌اند.

این در حالی است که جنگ قدرت بین «خالد» پسر محمد بن زاید و عموی وی طحنون ادامه دارد و گزارشها از درگیری و رقابت شدید بر سر قدرت در امارات حکایت دارد.

وضعیت جسمی «خلیفه بن زاید» رئیس امارات نیز بسیار وخیم است و احتمالا محمد بن زاید به عنوان رئیس معرفی خواهد شد. همین مسئله باعث درگیری بین وی و طحنون شده است.

از طحنون بن زاید نیز تحت عنوان «مرد شماره دو امارات» یاد می‌شود. وی ریاست سرویس اطلاعاتی این کشور را بر عهده دارد. وی همچنین رئیس مؤسسات بزرگ تجاری در امارات است.

پربیننده ترین خبرها