دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد

دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد
سه شنبه 29 تير 1400 - 22:07

دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که واکسن کرونا را دریافت کرده بود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

العالم - آمریکا

تست کرونای دستیار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و یک مقام کاخ سفید که هر دو هفته گذشته در جلسه‌ای مشترک شرکت کرده بودند مثبت اعلام شده است.

پایگاه آکسیوس نوشته این دو نفر هر دو واکسینه شده بودند و علائم خفیفی دارند. به نوشته این پایگاه، ابتلای این دو فرد نشان می‌دهد کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند چطور هنوز ممکن است به بیماری مبتلا شده و بدون آگاهی، ویروس را به دیگران منتقل کنند.

یک مقام ارشد کاخ سفید به آکسیوس گفته است: «ما می‌دانیم که هنوز برخی عفونت‌های خط‌شکن وجود دارند (عفونت‌هایی که علی‌رغم دریافت واکسن اتفاق می‌افتند، اما همان‌طور که این موارد نشان می‌دهند افرادی که واکسینه می‌شوند عموماً نشانه‌های خفیفی نشان می‌دهند).

در تعطیلات آخر هفته نیز تست ابتلا به کرونای پنج قانونگذار دموکرات ایالت تگزاس مثبت اعلام شده بود و ابتلای ششمین نفر نیز روز دوشنبه رسانه‌ای شده است.

ابتلا به کرونای این نمایندگان باعث ایجاد نگرانی در میان کاخ سفید شده است چون آنها هفته پیش با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار داشته‌اند اگر چه تا کنون تست کرونای هریس منفی بوده است.

سویه دلتای ویروس کرونا به سرعت در حال انتشار در آمریکا بوده و کاخ سفید اعلام کرده تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا شتاب واکسیناسیون در این کشور افزایش یابد.

تا روز سالگرد استقلال آمریکا (4 جولای،‌ 13 تیر)، ۶۸ درصد از مردم این کشور یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و منتظر دریافت دوز دوم بوده‌اند.

از سوی دیگر چیزی حدود ۹۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا همچنان حتی یک دوز واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده‌اند.

اکنون با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور اعلام کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا حدود هفتاد درصد و شمار بستری‌ها ۳۶ درصد افزایش یافته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها