مقام ارشد آمریکا در بحبوحه تنش‌ با پکن به چین می رود

مقام ارشد آمریکا در بحبوحه تنش‌ با پکن به چین می رود
چهارشنبه 30 تير 1400 - 18:07

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور قرار است ظرف روزهای آینده به چین سفر کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن- پکن به چین سفر می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: مذاکرات با مقامات چین بخشی از اقدامات در جریان آمریکا برای مراودات صادقانه با پکن با هدف پیشبرد منافع و ارزش های واشنگتن و همچنین مدیریت مسئولانه این روابط است.

این بیانیه می افزاید: معاون وزیر خارجه آمریکا با مقامات چین در مورد حوزه هایی که ما به شدت نسبت به اقدامات پکن در آنها نگران هستیم و همچنین حوزه هایی که در راستای منافع مان است، رایزنی‌هایی خواهد داشت.

گزارش شده وندی شرمن در این سفر که قرار است یکشنبه آغاز شود، به پکن نخواهد رفت و به جای آن دو روز را دز شهر تیانجین در شرق چین سپری خواهد کرد و قرار است در این شهر با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این جان کری نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی بود که به چین سفر کرد و با همتای چینی خود در شهر شانگهای گفت و گو کرده بود.

آنتونی بلینکن و جیک سالیوان وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه مارس در آلاسکا با وزیر خارجه چین و شماری از مقامات بلندپایه چین دیدار کرده بودند.

سفر شرمن به چین به رغم یکسری تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آژانس امنیت سایبری و پلیس اف بی آی سه‌شنبه شب گزارش حملات سایبری صورت گرفته به خطوط لوله نفت و گاز آمریکا در میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را منتشر کرد. در گزارش آژانس‌های فدرال آمریکا آمده است، چندین شرکت خط لوله گاز طبیعی و نفت ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ به مدت ۲ سال توسط هکرهای چینی مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز دو روز پیش، چین را به حفاظت از هکرهای سایبری متهم کرد و گفت که کشورش در حال انجام تحقیقات قبل از انجام اقدامات مقابله‌ای است.

پربیننده ترین خبرها