نیروهای صنعا نبرد را به دروازه‌های "بیجان" کشاندند

نیروهای صنعا نبرد را به دروازه‌های
پنج‌شنبه 31 تير 1400 - 12:54

درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای صنعا و شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی منصور هادی طی شبانه‌روز گذشته از شمال غربی شهر مأرب تا شمال غربی استان شبوه ادامه یافت.

العالم- یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله به بخش‌های "نعمان" و "ناصع" در استان البیضاء و تامین امنیت تمام مناطق همجوار با منطقه "العبدیه"، شبه‌نظامیان طرفدار منصور هادی را غافلگیر کرده‌اند. از سوی دیگر بعد از شکست نیروهای هادی و عناصر مسلح قبیله‌ایِ همپیمان با ائتلاف متجاوز در دستیابی به اهداف‌شان، نیروهای صنعا تجهیزات نظامی را از محور "بیجان" به منطقه العبدیه وارد کردند تا جبهه جدیدی ایجاد شود.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همواره تحرکات شبه‌نظامیان دولت منصور هادی را در محور بیجان رصد می‌کنند. نبرد از مرکز البیضاء به این محور منتقل شده و تا دروازه‌های "القنذغ" در شبوه گسترش یافته است.

منابع قبیله‌ای در استان البیضاء به روزنامه "الاخبار" اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در بامداد روز عید قربان به پیروزی‌های بزرگی دست یافته و موفق شده‌اند نبرد را به مرزهای البیضاء و شبوه بکشانند. به گفته این منابع، امنیت تمامی مناطقی که نیروهای متجاوز درصدد تنش‌آفرینی در آن هستند، برقرار است.

منابع مذکور تأکید کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به پیشروی سریع در بخش "ناطع" در البیضاء دست یافته و کنترل بخش نعمان را کاملا در دست گرفته‌اند و بدین ترتیب، مسیر امدادرسانی نظامی به شبه‌نظامیان حزب تکفیری "الاصلاح" از طریق شبوه قطع شد.

منابع میدانی نیز اعلام کردند که در جریان این نبردها، بیش از 50 تن از عناصر منصور هادی کشته و افزون بر 100 تن دیگر از این نیروها اسیر شده‌اند، و همین امر باعث شده که دولت مستعفی طرف‌های نظامی را به خیانت متهم و آنها را مسئول فروپاشی جبهه‌های استراتژیک معرفی کند.

از سوی دیگر، "حسین العزی" معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن اشاره به پیشروی سریع نیروهای یمنی در شهرهای نعمان و البیضاء، از به غنیمت گرفتن سلاح‌ و امول بسیار طی نبردها در این جبهه طی ساعات گذشته خبر داد.

العزی به تمسخر از مزدوران خواست که از ائتلاف متجاوز درخواست سلاح و پول بیشتری کنند؛ زیرا باعث خوشحالی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌شود.

حسین العزی افزود، جزئیات مربوط به این غنایم هنگفت جنگی متعاقبا اعلام خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها