اعتراضات گسترده در استرالیا علیه محدودیت‌های کرونایی

اعتراضات گسترده در استرالیا علیه محدودیت‌های کرونایی
شنبه 2 مرداد 1400 - 12:35

ده‌ها نفر در سیدنی استرالیا پس از اعتراضات گسترده به اعمال محدودیت‌های کرونایی بازداشت شدند.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران نفر از مردم استرالیا امروز (شنبه) در سیدنی و چندین شهر دیگر در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در بحبوحه رشد تعداد مبتلایان به خیابان‌ها آمدند.پس از آنکه تعدادی از معترضان به سمت پلیس بطری پلاستیکی پرتاب کردند و از موانع گذشتند، چندین نفر از آنها بازداشت شدند.
معترضان استرالیایی که ماسک به صورت نداشتند، پلاکاردهایی با نوشته "آزادی" و "حقیقت" به دست داشتند. حضور نیروهای امنیتی در سیدنی به ویژه افسران ضد شورش در واکنش به آنچه مقام‌های استرالیایی تجمع "غیر قانونی" توصیف کردند، پررنگ است. پلیس بازداشت شماری از معترضان را تایید کرد.

پلیس نیو ساوت ولز اعلام کرد حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز را به رسمیت شناخته و از آن حمایت می‌کند اما این اعتراضات "نقض دستورات بهداشت عمومی" است.

این اعتراضات در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استرالیا به رقم ۱۶۳ مورد در ۲۴ ساعت گذشته برگزار شد.

کلان شهر سیدنی در چهار هفته گذشته تحت قرنطینه بوده و شهروندان تنها با دلایل قانع‌کننده قادر به ترک منازلشان هستند. برد هازارد، وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد: ما در دموکراسی زندگی می‌کنیم و من طبیعتا از حق مردم برای اعتراض حمایت می‌کنم اما اکنون تعداد مبتلایان سر به فلک کشیده و اینکه ما مردمی داریم که فکر می‌کنند بیرون آمدن و در کنار هم ایستادن در اعتراضات مشکلی ندارد.
در ملبورن، نیز هزاران معترض بدون پوشیدن ماسک با شعار "آزادی" به خیابان ها آمدند. آنها همچنین بنرهایی با نوشته "این ربطی به یک ویروس ندارد، بلکه حرف درباره کنترل کامل دولت بر مردم است" در دست داشتند.

همچنین یک راهپیمایی اعتراضی با خودرو در آدلاید که آن هم تحت قرنطینه است، برگزار شد و پلیس هشدار داد که به دلیل فعالیت غیرقانونی اقدام به بازداشت معترضان میکند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها