ورزشکار الجزایری که قبل از آغاز مسابقات المپیک قهرمان شد

ورزشکار الجزایری که قبل از آغاز مسابقات المپیک قهرمان شد
شنبه 2 مرداد 1400 - 17:00

فتحی نورین جودوکار الجزایری پس از اعلام انصراف از مسابقات المپیک توکیو 2020 نامش در شبکه های اجتماعی ترند شد.

العالم ـ داغ های مجازی

فتحی نورین برای قرار نگرفتن در مقابل توهار بوتبول ورزشکار رژیم صهیونیستی در دور دوم مسابقات، اعلام کرد که از مسابقات المپیک در وزن ۷۳ کیلوگرم انصراف می دهد. نورین از معروف ترین جودوکاران الجزایر و آفریقاست. او پیش از این در مسابقات قهرمانی آفریقا در وزن 73 کیلوگرم در سال 2018 قهرمان آفریقا شده بود.

کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی ترند "فتحی نورین" به انصراف او از مسابقات المپیک واکنش نشان دادند. آنها به اظهارات نورین پس از انصراف از المپیک توکیو برای قرار نگرفتن در مقابل حریف صهیونیست مبنی بر آنکه "مساله فلسطین مقدس است"، اشاره کردند.

برخی دیگر از کاربران توییت کردند: فتحی نورین این مسابقات را از دست داد اما محبت و احترام تمام عربها و مسلمانان و مدافعان مساله فلسطین در سرتاسر جهان را کسب کرد.

کاربران دیگری اما با اشاره به تصمیم فدراسیون بین المللی جودو مبنی بر تعلیق فتحی نورین قهرمان الجزایر و مربی او پس از اعلام انصراف از مسابقات، تاکید کردند: این تصمیم به سبب دفاع او از مساله فلسطین است.

برخی کاربران اظهار داشتند که مردم الجزایر بر موضع خود در قبال مساله فلسطین استوار هستند و پول و طلا و شهرت نیز نمی تواند آنها را وسوسه کند.

یکی از کاربران توییت کرد: فتحی نورین جودوکار الجزایری برای روبرو نشدن با حریف اسراییلی از مشارکت در المپیک توکیو 2020 انصراف می دهد و می گوید که موضعش در قبال مساله فلسطین ثابت است و با عادی سازی مخالف است حتی اگر به قیمت حضور نیافتن در مسابقات المپیک باشد.

فعالان تصریح کردند که تمام ملت های عرب علیه رژیم نفرت انگیز صهیونیستی هستند. ورزشکار الجزایری قبل از اغاز مسابقات قهرمان شد. او پس از مخالفت با رویارویی با حریف صهیونیستی قهرمانی عزت و شرافت را از آن خود کرد.

فتحی نورین شامگاه جمعه به رسانه های الجزایری اعلام کرد که حمایتش از مساله فلسطین او را از روبرو شدن با توهار بوتبول ورزشکار اسراییلی باز می دارد.

این چهارمین باری است که فتحی نورین ورزشکار الجزایری از روبرو شدن با حریف اسراییلی امتناع می کند. وی پیش از این در دور سوم مسابقات جهانی جودو در سال 2019 در ژاپن برای جلوگیری از رویارویی با همان ورزشکار اسراییلی از مسابقات انصراف داد.

پربیننده ترین خبرها