به مناسبت ۳۲۵امین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه برگزار می شود؛

آغاز رژه مشترک ناوگان نیروی دریایی روسیه در سواحل سن پترزبورگ با حضور ناو بندر ایرانی مکران+تصاویر

آغاز رژه مشترک ناوگان نیروی دریایی روسیه در سواحل سن پترزبورگ با حضور ناو بندر ایرانی مکران+تصاویر
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 13:20

سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه از آغاز رژه مشترک ناوگان نیروی دریایی روسیه در سواحل سن پترزبورگ خبر داد.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، رژه مشترک ناوگان نیروی دریایی روسیه در سواحل سن پترزبورگ، به مناسبت ۳۲۵امین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه در رژه نظامی نیروی دریایی روسیه شرکت که به مناسبت سالگرد تأسیس ناوگان دریایی روسیه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود، شرکت کرد.

رژه نظامی شامل دو قسمت در نوا و شهر کرونشتات خواهد بود.

ناو‌های سهند و مکران از یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این رژه دریای حضور دارند.

پیشتر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جلسه‌ای درباره یک رزمایش دیگر در سواجل سن پترزبورگ گفته بود: «این رزمایش ۲۵ ژوئیه برای پنجمین بار متوالی در تاریخ معاصر روسیه و به مناسبت ۳۲۵امین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه برگزار می‌شود. نیرو‌های همه ناوگان‌ها و اسکادران‌ها در رزمایش شرکت می‌کنند.»

در مجموع ۵۴ کشتی از جمله ناوچه‌های هند، ایران و پاکستان و همچنین بیش از ۴۰۰۰ نیروی نظامی در این رویداد شرکت دارند که در پایان این رزمایش ۴۸ هواپیما و بالگرد بر فراز سن پترزبورگ پرواز خواهند کرد.

رژه ناوگان نیروی دریایی روسیه با ویتنام در اقیانوس آرام

سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه همچنین اعلام کرد، رژه ناوگان نیروی دریایی روسیه با شرکت شناور‌های ناوگان این کشور در اقیانوس آرام و نیروی دریایی خلق ویتنام، در شهر بندری ولادی وستوک روسیه برگزار شد.

سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در بیانیه‌ای گفت: ساعتی قبل از شروع این رژه، پرچم‌های ایالتی و دریایی در کشتی‌ها و شناور‌های کمکی که در اسکله‌ها پهلو گرفته بودند، برافراشته شد.

این رژه در خلیج شاخ طلایی (زولوتوی روگ) برگزار شد و توسط رزمناو موشکی واریاگ، پرچمدار ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، هدایت می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

پربیننده ترین خبرها