توافق ارتش سوریه و گروه‌های معارض برای پایان دادن به عملیات نظامی در «درعا»

توافق ارتش سوریه و گروه‌های معارض برای پایان دادن به عملیات نظامی در «درعا»
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 17:41

کمیته امنیتی و نظامی استان درعا وابسته به ارتش سوریه و گروه معارض موسوم به «کمیته مرکزی منطقه درعا البلد» توافق کردند، در ازای تحویل سلاح‌های سنگین و سبک و ایجاد سه ایست بازرسی داخل محله‌های درعا، عملیات نظامی متوقف و محاصره درعا لغو و مسیرهای میان این شهر و مرکز آن طی سه روز آینده بازگشایی شود.

العالم - سوریه

این توافق با نظارت گروههای امنیتی و نظامی و تعیین تکلیف شماری از افراد تحت پیگرد گروههای خاص خواهد بود و در صورت مخالفت یکی از افراد تحت تعقیب با فرایند تعیین تکلیف، وی باید به خارج استان درعا منتقل شود .

منابع امنیتی حاضر در استان درعا می‌گویند که از چندین روز پیش تا صبح امروز، تجهیزات و نیروی نظامی وارد استان درعا (جنوب سوریه) شده و در چند منطقه الضاحیه ،مطحنه الیرموک ،زندان غرز، ورزشگاه البلدی در درعا و منطقه المنشیه، مستقر شده است.

منابع امنیتی تأکید کردند که اکنون تجهیزات نظامی برای اجرایی شدن همه بندهای توافق شده در شهر درعا وجود دارد تا به هیچ یک از این بندها خللی وارد نشود.

در همین ارتباط، یک منبع وابسته به «ارتش آزاد سوریه» (گروه مسلح معارض) گفت که «نیروهای دولتی صبح روز شنبه تجهیزات نظامی و ۳۰۰ نیرو از حومه شرقی درعا به شهر درعا وارد کردند».

نیروهای ارتش سوریه، محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا که را تحت کنترل گروه‌های معارض و مسلح قرار دارد، تحت محاصره خود درآوردند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

با وجودی که نیروهای سوری اواسط ژوئیه ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌اند، اما همچنان گروهی از معارضان و عناصر مسلح، مناطقی از این استان را در دست خود دارند.

پربیننده ترین خبرها