در واکنش به توافق واشنگتن ـ بغداد؛

نجباء: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند

نجباء: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 09:38

معاون دبیرکل جنبش «نجباء» عراق در واکنش به بیانیه پایانی نشست «مصطفی الکاظمی» و «جو بایدن» در واشنگتن اعلام کرد: آمریکایی‌ها باید به طور کامل از خاک عراق خارج شوند.

العالم - عراق

«نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق به بیانیه پایانی نشست رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل نجباء در این راستا تأکید کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

معاون دبیرکل نجباء اظهار داشت: کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند.

الشمری با بیان اینکه آسمان عراق در کنترل نظامیان آمریکایی است، گفت: جنایت‌های آمریکا در عراق و به ویژه ترور فرماندهان مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط نیروی هوایی آمریکا انجام شده است.

معاون دبیر کل جنبش النجباء همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در زمینه هدف قرار دادن پایگاه‌های عراقی بایکدیگر تبادل نقش دارند و هریک نقش خاص خود را ایفاء می‌کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: واشنگتن و بغداد توافق کردند که تا انتهای سال ۲۰۲۱ حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.

سران آمریکا و عراق تصریح کردند: دولت عراق بر تعهد خود برای محافظت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی که مشغول مشاوره و آموزش در این کشور هستند، تاکید دارد. هیأت‌های دو طرف تصمیم گرفتند که روابط امنیتی به‌صورت کامل به نقش آموزشی، مستشاری، حمایتی و اطلاعاتی تبدیل شود. تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها