صنعا آلودگی آب‌های عدن از سوی ائتلاف سعودی را محکوم کرد

صنعا آلودگی آب‌های عدن از سوی ائتلاف سعودی را محکوم کرد
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 12:02

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اقدام ائتلاف سعودی و مزدوران آن در نابودی سیستماتیک محیط زیست دریایی و آلودگی آب‌های سرزمینی یمن را به شدت محکوم کرد.

العالم - یمن

در این بیانیه آمده است که صنعا اقدام اخیر ائتلاف سعودی و مزدوران در سواحل استان عدن و نابودی بخش بزرگی از آب‌های سرزمینی در نتیجه غرق شدن کشتی نفتی فرسوده را محکوم می‌کند.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن با اشاره به گزارش گارد ساحلی عدن درباره آلودگی آب‌های سرزمینی اعلام کرد که این گزارش نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز و مزدوران از فرسوده بودن کشتی نفتی و خطرناک بودن آن برای محیط زیست و خطوط کشتی‌رانی مطلع بودند، اما اجازه دادند این کشتی در بندر عدن برای مدت زمان طولانی پهلو بگیرد تا اینکه در نهایت غرق شد و بدین ترتیب سواحل استان در یک جنایت تعمدی آلوده شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که ائتلاف سعودی و مزدوران مسئول کامل آلودگی زیست محیطی و همه خسارات ناشی از غرق شدن کشتی و نشت گسترده نفت در آب‌های سرزمینی یمن هستند.

وزیر شیلات دولت نجات ملی یمن هم پیش از این امارات متحده عربی و دولت مستعفی یمن را مسؤول نشت نفت در بندر عدن و سایر بنادر یمن معرفی کرد و گفت که این بی مسئولیتی بر آبزیان و پوشش مرجانی سواحل این کشور تاثیر می‌گذارد.

وزیر شیلات یمن افزود: ائتلاف متجاوز زیر ساخت‌های یمن در سواحل دریای سرخ را نابود کرده و حدود ۱۰ میلیارد دلار به آن خسارت وارد کرده است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها