حماس: اسرائیل با حمایت آمریکا از مجازات مصون مانده است

حماس: اسرائیل با حمایت آمریکا از مجازات مصون مانده است
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 05:54

«باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب در واکنش به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به غزه گفت: دشمن اشغالگر با حمایت آمریکا از مصونیت برخوردار است.

العالم-فلسطین اشغالی

نعیم گفت: گزارش دیده بان حقوق بشر که به شکلی مستند جرایم جنگی رژیم صهیونیستی را به ثبت رسانده است، تاییدی بر اسناد ده‌ها نهاد بین المللی حقوق بشر طی چندین دهه درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: گزارش دیده بان حقوق بشر تأکید می کند که دشمن فراتر از قانون رفتار می‌کند و با حمایت مطلق آمریکا از مصونیت برخوردار است که این رژیم را از مجازات در امان نگه می دارد و اجازه می‌دهد تا به فجیع ترین جنایات اعم از کشتار، آوارگی و نقض مقدسات و سرقت اراضی ادامه دهد.

عضو دفتر روابط بین الملل حماس اضافه کرد، ملت ما از حق قانونی خود برای مقاومت در برابر اشغالگری در چارچوب قوانین بین المللی و با هر گونه امکاناتی که در اختیار دارد، استفاده می‌کنند و مقاومت نشان داد که با وجود تمام کشتاری که دشمن علیه زنان و کودکان ما انجام داده است، براساس ارزش‌های مذهبی و ملی ما و مطابق با قوانین بین المللی، برای جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان اهتمام مستمر دارد.

نعیم همچنین بر لزوم پاسخ به خواسته‌های ملت فلسطین در مجازات رژیم صهیونیستی و پیگرد قانونی سران این رژیم و کشاندن آنها به دادگاه‌های بین المللی تاکید کرد.

دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرد دوازده روز حمله و بمباران مردم فلسطین در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است و این رژیم با این اقدام خود چندین خانواده فلسطینی را کاملا نابود کرده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه ۲۶۰ نفر است که اکثر آن‌ها کودک و زن بوده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها