سیلی‌های متوالی به رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو

سیلی‌های متوالی به رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 12:47

رژیم صهیونیستی برای دومین بار طی المپیک توکیو 2020 سیلی می‌خورد؛ زیرا جودوکار سودانی هم از رقابت با ورزشکار اسرائیلی خودداری کرد این اقدام تأکیدی بر این واقعیت است به رغم رقابت رژیم‌های مرتجع عرب برای عادی‌سازی، ولی اصول و آرمان‌ها نزد ملت‌های اسلامی ثابت است.

العالم- کشکول

دو روز بعد از اینکه "فتحی نورین" جودوکار معروف الجزایری برای ابراز مخالفتش با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پس از اینکه در قرعه‌کشی دور دوم رقابت‌های جودو با حریف صهیونیستی خود در یک سید قرار گرفت، رسما از بازی‌های المپیک "توکیو ۲۰۲۰" انصراف داد، "محمد عبدالرسول" جودوکار سودانی نیز که قرار بود در جودو 2020 برابر نماینده رژیم صهیونیستی قرار بگیرد، از این رقابت امتناع کرد.

اصول این دو قهرمان سودانی و الجزایری بر حق بودن قضیه فلسطین و ضرورت یاری رساندن به ملت فلسطین را مورد تأکید قرار داد و این پیام را به جهانیان رساند که اسرائیل رژیمی اشغالگر است و قوانین و اقدامات آن ناقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر به‌شمار می‌رود و این رژیم بی‌گناهان را به قتل می‌رساند و آنها را از خانه‌های‌‌شان آواره می‌کند؛ لذا این دو قهرمان نمی‌خواهند با رقابت با نمایندگان این رژیم در مسابقات، دستان‌شان به خون بی‌گناهان آلوده شوند.

ازخود گذشتگی‌های ورزشکاران عرب طی المپیک توکیو 2020 موید این امر است که ملت‌های عربی با اقدامات عادی‌سازی رژیم‌های متبوع‌شان، از جمله سودان، امارات، مغرب و بحرین با صهیونیست‌ها مخالف هستند.

در مقابل این فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها، عربستان سعودی که برخی کشورها آن را مرکز ثقل جهان اسلام می‌دانند، به دنبال کلید زدن پروژه عادی‌سازی روابط سیاسی از طریق ورزش هستند و این امر را اظهارات مقام‌های سعودی و اماراتی به وضوح فاش می‌سازد.

درست است که عربستان سعودی با اسرائیل عادی‌سازی نکرده ولی کشورهایی را به این عادی‌سازی تشویق و پشتیبانی کرده‌ و مجدانه تلاش می‌کند از هر فرصتی برای همگرایی با صهیونیست‌ها استفاده کند. از جمله اینکه در یک رویداد بی‌سابقه، "تهانی القحطانی" جودوکار زن عربستانی روز جمعه به مصاف "هرشکو راز" حریفی از رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو خود می‌رود. گفته می‌شود مقامات ورزشی عربستان به این ورزشکار زن برای رویارویی با حریف اسرائیلی چراغ سبز نشان داده تا از هرگونه تحریم از سوی کمیته بین المللی المپیک در امان بماند.

پربیننده ترین خبرها