اختصاصی العالم؛ توافق دمشق و گروه‌های مخالف برای استقرار یگان‌های ارتش در "درعا البلد"

اختصاصی العالم؛ توافق دمشق و گروه‌های مخالف برای استقرار یگان‌های ارتش در
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 17:34

نیروهای دولت سوریه و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای استقرار یگان‌های ارتش در برخی نقاط در درعا البلد به توافق رسیدند.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، "حسین صالح الرفاعی" رئیس کمیته آشتی در استان درعا در جنوب سوریه تصریح کرد، طی دو روز گذشته توافقی میان کمیته امنیتی و نظامیِ این استان با گروه موسوم به کمیته مرکزی در "درعا البلد" حاصل شده است که به موجب آن، یگان‌های ارتش سوریه وارد نقاطی در شهرک درعا البلد شده و وضعیت عناصر تحت تعقیب تسویه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد، طی ساعات گذشته گروه‌های مسلح در درعا البلد اقدام به تیراندازی به نیروهای مهندسی کردند که در نتیجه آن، این نیروها از این شهرک خارج شدند.

به گفته این مسئول، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشست‌هایی برگزار شد تا موضع کمیته مرکزی درباره شروط دولت درخصوص تثبیت نقاط و تحویل عناصرِ تحت تعقیب برای تسویه وضعیت‌شان، معلوم شود.

از سوی دیگر، بسیاری از اهالی استان درعا بر ضرورت فیصله دادن به این پرونده و استقرار ارتش تأکید دارند و می‌گویند که ارتش تنها ضامن برقراری امنیت و ثبات در استان درعا است.

گفتنی است یگان‌های نظامی ارتش سوریه و نیروهای امنیتی با ده‌ها خودروی زرهی و تانک به استان درعا آمده و برای برقراری امنیت و نظارت بر اجرای توافق آشتی در چندین پایگاه مستقر می‌شوند.

سرتیپ "ضرار دندل " رئیس پلیس استان درعا گفت: یگان‌های نظامی ارتش سوریه و گروه‌های امنیتی شامل هزاران نفر با ده‌ها خودروی زرهی و تانک به استان درعا آمده و اجرای ماموریت های فرماندهی امنیتی و نظامی برای برقراری امنیت و نظارت بر اجرای توافق درعا را بر عهده دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها