بشار اسد در دیدار با قالیباف: ایران شریک اصلی سوریه است/ هماهنگی‌ با تهران تا ریشه‌کنی تروریسم ادامه دارد

بشار اسد در دیدار با قالیباف: ایران شریک اصلی سوریه است/ هماهنگی‌ با تهران تا ریشه‌کنی تروریسم ادامه دارد
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 19:10

رئیس جمهور سوریه در دیدار رئیس مجلس ایران با وی در دمشق گفت: ایران شریک مهم برای سوریه است و در جنگ علیه تروریسم در کنار سوریه ایستاد و در همه زمینه‌ها از ما حمایت کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران در دمشق با «بشار اسد» در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد روابط دوجانبه عمیقی بین سوریه و ایران، همکاری سازنده بین این دو کشور در همه زمینه‌‌ها رایزنی کردند.

رئیس جمهور سوریه و رئیس مجلس ایران همچنین بر نقش مهمی که پارلمان‌های دو کشور برای ایجاد افق‌های جدید همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و دولتی و خصوصی ایفا می‌کنند، تأکید کردند که به مردم دو دوست و برادر برای مقابله با جنگ اقتصادی و سیاست محاصره و تحریم‌های علیه آن‌‌ها کمک می‌کند.

بشار اسد در این دیدار گفت: «ایران شریک اصلی سوریه است و طی جنگ با تروریسم در کنار سوریه ایستاد و در همه زمینه‌ها از این کشور حمایت کرد».

او همچنین گفت که هماهنگی بین دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم نتایج مثبتی در میدان داشته و تا آزادی کامل اراضی سوریه و ریشه کن کردن همه تروریست‌ها ادامه خواهد داشت.

قالیباف نیز به نوبه خود در این دیدار گفت که «نتایج و صلاحیت‌های انتخاباتی که اخیرا در سوریه و ایران و اصرار مردم دو کشور بر به سرانجام رساندن این صلاحیت‌ها، شکست سیاست‌هایی فشار را که علیه ‌‌آن‌ها اتخاذ شده بود، ثابت کرد و نشان داد که هیچ کسی نمی‌‌تواند در برابر اراده مردم بایستد».

رئیس مجلس ایران ایران دیروز سه شنبه در رأس هیأتی وارد دمشق شد و قرار است با مقامات دیگر سوریه و همتای سوری خود دیدار کند.

به گزارش تسنیم، بررسی راهکار‌های ارتقای روابط اقتصادی میان دمشق و تهران به منظور مقابله با دشمنان جبهه مقاومت که جنگ تروریسم اقتصادی را علیه کشور‌های این جبهه آغاز کردند، از مهمترین محور‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به سوریه اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها