هشتگ "جنایت عربستان در عید غدیر" در عراق ترند شد

هشتگ
پنج‌شنبه 7 مرداد 1400 - 21:21

به مناسبت سالگرد حمله عربستان به شهر کربلا در سال 1801 میلادی در روز عید غدیر، هشتگ "جنایت عربستان در عید غدیر" در عراق در صدر هشتگ های ترند شده در توییتر قرار گرفت.

العالم- داغ های مجازی

در 20 آپریل 1801، باندهای وهابی به کربلای مقدس حمله کردند و اماکن مقدس ازجمله حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل علیهما السلام را ویران کرده، خون بسیاری از مردم این شهر را ریخته و اموال آنها را غارت کردند. جهانیان این کشتار را محکوم کرده و منابع غربی آن را "حمله وحشیانه" توصیف کردند.

شایان ذکر است زمانی که برای این تجاوز انتخاب شده بود هجدهم ذی الحجه و روز عید غدیر بود. در این روز اهالی کربلا و شهرهای دیگر عراق برای زیارت حرم امیرالمونین علیه السلام به نجف می روند. انتخاب این روز توسط وهابیون سعودی، نشان دهنده بزدلی آنها و آنقدر بی رحمانه بود که به "عاشورای دوم" معروف شد.

منابع تاریخی شرقی و غربی به دست داشتن عثمانی ها در این جنایت اشاره کرده و این جنایت وحشیانه را به صورت مفصلی به تصویر کشیده اند. مورخان خاورشناس نیز این توحش و بی رحمی را با جزئیات آن به ثبت رساندند که قربانیان زیادی بر جای گذاشته و در میان آنها نام تعدادی از علمای شیعه نیز دیده می شود. وهابی ها در این حمله علاوه بر دزدی از خانه ها و مراکز خرید، اشیای قیمتی زیادی نیز از حرم امام حسین (ع) به سرقت بردند.

کاربران شبکه های اجتماعی در عراق و محبان اهل بیت (ع) مناسبت این روز خونین را یادآوری کردند که ددمنشی و زشتی آن از بسیاری وقایع مشابه دیگر در تاریخ بشر فراتر می رود و سابقه سیاه وهابیون را در گمراهی و بی رحمی در حق بی گناهان آشکار می سازد که نمونه آن، پاکسازی های نژادی، جنسیتی و دینی است.

حساب کاربری "ترند المقاومة" در توییتر نوشت:" آل سعود سرکرده تروریسم است. آن جنایت فجیع در روز باشکوه عید غدیر را هرگز فراموش نخواهیم کرد".

کاربر دیگری با نام shams در صفحه خود نوشت: "اینکه برای حمله به شهری نقشه بکشند که هزاران کیلومتر از آنها دورتر است، هیچ ارتباط مرزی یا تجاری با آنها ندارد و تهدیدی هم از سوی آن متوجهشان نیست تنها یک دلیل دارد و آن هم اینکه مردم این شهر به لحاظ مذهبی با آنها متفاوت هستند. این مسئله نشان می دهد که اسلامِ ساخته عبدالوهاب بدعتی است که تلاش می کند رسالت محمدی را با کشتار نابود نموده و سیاست وحشیانه اموی را تحکیم کند".

"فاضل الموسوی" نیز در دو توییت جداگانه نوشت :"همان کاری که اکنون در یمن می کنند را در عید غدیر در کربلا کردند". " آل سعود قتل را از سعود به محمد بن سلمان به میراث گذاشته اند. همه آنها قاتلان مسلمانانند".

"ضحی المرشدی" در توییتر خود نوشت:" این درخت پلید را از ریشه خواهیم کند و زمین را از آلودگی آن پاک خواهیم نمود. آل سعود خادمان شیطانند".

پربیننده ترین خبرها