عزم سوریه برای بازسازی ویرانه های ناشی از تروریسم

جمعه 8 مرداد 1400 - 15:00

کارگاه های مخصوص برداشتن آوارها و تجهیز زیرساخت ها به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان به شهر سلمی در ریف لاذقیه که مرکز استراتژیک  گروه های مسلح در ساحل سوریه بود، آغاز به کار کردند.

العالم - با خبرنگاران

بازگشت آوارگان و مهاجران سوری به شهرها و روستاهای خود یکی از دغدغه های دولت سوریه به شمار می رود.

گروه های تروریستی، ویرانی های بسیاری را در ریف لاذقیه به وجود آوردند، به ویژه اینکه به آن جا لقب مرکز استراتژیک داده بودند.

سلمی یکی از آخرین مواضع آنان است که به دست ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد شد و زمینه را برای فراهم کردن زمینه برای تجهیز زیرساخت ها و بازگشت اهالی آماده کرده است.

دولت سوریه خدمت رسانی به ویژه در زمینه برق را به این منطقه شدت بخشیده است، به ویژه اینکه این منطقه از جمله مناطق پرجمعیتی است که از لوث تروریست ها آزاد شده است.

درگیری های راهبردی با پایان عملیات نظامی ارتش به پایان نمی رسد و ارتش خدمت رسان از دستاوردهای نظامی برای بازگرداندن امید زندگی عادی به مردم که آرزوی دیرینه آن ها بوده است، استفاده می کند.

بازسازی و آماده کردن مناطق خسارت دیده از اقدامات تروریستی در ریف لاذقیه و درصدر آن شهر سلمی که قبل از آزادسازی به مرکز گروه های تروریستی معروف بود، اولویت طرف های دولتی سوریه برای تسریع در بازگشت آوارگانی است که بر اثر تروریسم آواره شده اند و می خواهند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

پربیننده ترین خبرها