تحریم های تازه آمریکا علیه کوبا

تحریم های تازه آمریکا علیه کوبا
شنبه 9 مرداد 1400 - 07:28

دولت آمریکا جمعه شب به وقت محلی پلیس کوبا و مدیران آن را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

العالم ـ آمریکا

دولت آمریکا حدود ۱۰ روز پیش نیز، "آلوارو لوپز میرا" وزیر دفاع و یکی از واحدهای وزارت کشور کوبا را تحریم کرد.

وزارت خارجه آمریکا جمعه شب به وقت مجلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این تحریم ها در اجرای قانون ماگنیتسکی و برای ارتقای پاسخگویی مقامات دولت کوبا به موارد نقض حقوق بشر وضع شده است.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما شجاعت مردم کوبا و معترضانی را که در مقابل پلیس دولتی کوبا ایستادند و پیامی را به جهان فرستادند ، به رسمیت می شناسیم.
اعتراض ها در کوبا از یکشنبه ۱۱ ژوئیه آغاز شد و هزاران کوبایی از هاوانا تا سانتیاگو برای اعتراض به محدودیت های همه گیری کرونا و سرعت کند واکسیناسیون به خیابان ها آمدند.

شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است.
تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی کوبا در حالی انجام می‌شود که "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا اقدام های مداخله جویانه واشنگتن برای ویرانی این کشور را شکست خورده می‌داند.

دیاز کانل در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا "یک کشور ناموفق" است، گفت که واشنگتن برغم هزینه میلیاردها دلار برای ویرانی کوبا شکست خورده است.

به گزارش ایرنا، قانون ماگنیتسکی قانونی آمریکایی است که کنگره آمریکا آن را تصویب و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در دسامبر سال ۲۰۱۲ با امضای خود آن را اجرایی کرده است.
نام این قانون در ارتباط با نام فردی است به نام سرگئی ماگنیتسکی (Sergei Leonidovich Magnitsky) است. ماگنیتسکی (۱۹۷۲-۲۰۰۹) حقوقدان و وکیل دعاوی بود، برای دفتر وکالت آمریکایی "فایراستون دانکن" در روسیه کار می‌کرد و به صندوق سرمایه‌گذاری انگلیسی هرمیتیج کپیتال منیجمنت مشاوره می‌داد که متهم به امتناع از پرداخت مالیات بود در روز ۱۶ نوامبر ۲۰۰۹ در بازداشتگاه موقت "بوتیرکا" در مسکو در گذشت.
آمریکا بر اساس قانونی که خودش آن را تصویب کرده است علیه افرادی که آن‌ها را در مرگ ماگنیتسکی "مقصر" می‌خواند تحریم‌هایی را برقرار می‌کند و در این رابطه به اصطلاح "فهرست ماگنیتسکی" علیه ناقضان "حقوق بشر" را در روسیه تهیه کرده و اصلاحیه جکسون - ونیک را در رابطه با روابط تجاری-اقتصادی با روسیه لغو کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها