آمریکا یک نفتکش سنگاپور را توقیف کرد

آمریکا یک نفتکش سنگاپور را توقیف کرد
شنبه 9 مرداد 1400 - 11:45

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که این کشور یک نفتکش متعلق به سنگاپور را که برای تحویل غیرقانونی نفت به کره شمالی استفاده می شد، توقیف کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه ای ادعا کرد که یک نفتکش ۲،۷۳۴ تنی را به دلیل نقض تحریم‌های بین المللی و تحویل محموله فرآورده‌های نفتی به کره شمالی توقیف کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده خاطرنشان کرده، این نفتکش تحت مالکیت یک تبعه سنگاپور قرار دارد و طبق حکم ایالات متحده در مارس ۲۰۲۰ توسط مقامات کامبوج توقیف شده است، برای انتقال فرآورده‌های نفتی به کشتی‌های کره شمالی و تحویل مستقیم محموله‌ها به بندر «نامپو» این کشور استفاده شده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمده است که «اتهاماتی همچون دسیسه چینی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] و توطئه برای پولشویی، علیه مالک و اپراتور این نفتکش مطرح است».

در همین حال ساوث چاینا گزارش داد، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا این کشتی که روز گذشته در کامبوج توقیف شده دارای ۲ هزار و ۷۳۴ تن ظرفیت است که توسط «کوک کی سنگ» سنگاپوری خریداری شده است.

سازمان ملل دولت کره شمالی را به بهانه برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک تحت تحریم قرار داده اند و این تحریم‌ها واردات نفت و سایر اقلام را به این کشور محدود می‌کند.

پربیننده ترین خبرها