وقتی آب‌های جهان برای کشتی‌های اسرائیلی ناامن می‌شود

وقتی آب‌های جهان برای کشتی‌های اسرائیلی ناامن می‌شود
شنبه 9 مرداد 1400 - 19:31

خبر: کشتی مرسر استریت در دریای عمان هدف قرارگرفت و یکبار دیگر نشان داد آب‌های جهان برای تجارت اسرائیل بیش از هر زمان نامن شده است.

تحلیل:

- اینکه نیروهای مقاومت اعلام کرده اند حمله به کشتی اسرائیلی با کشته شدن دو خدمه کشتی به تلافی حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه و شهادت دو نفر در فرودگاه قصیر این کشور صورت پذیرفته است می‌تواند حاوی این پیام برای دولت جدید اسرائیل باشد که هم در رفتار خود نسبت به مقاومت تجدید نظر کند و هم این انتظار را داشته باشد که هر حرکتی از سوی رژیم با پاسخی در خور، به موقع و البته همتراز با تجاوز مواجه خواهد بود.
- پیش از این اسرائیل بارها به سوریه تجاوز کرده و به زعم خود لیستی بلند بالا از تحرکاتی را به افکار عمومی ارائه می‌کرد که بدون پاسخ مانده اند. اگر چه در خصوص صحت این اقدامات و ادعاهای رژیم همواره علامات استفهام بی شماری وجود داشت اما هدف قرارگرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان و اعلام چرایی مبادرت به آن ازسوی مقاومت می‌تواند زمین بازی را از این پس با تغییراتی جدی مواجه کند. بر این اساس می‌توان انتظار داشت هر اقدامی از سوی رژیم با پاسخی خاص خود درکل جغرافیای آبی و خاکی دنیا و نه فقط منطقه مواجه شود.
- در شکنندگی رژیم در مساله امنیت و به ویژه در آسیب پذیری تجارت دریای اسرائیل همین بس که از دیروز و بعد از اعلام خبر هدف گیری کشتی اسرائیلی فریادهای کمک طلبی رژیم از دنیا گوش فلک را کر کرده است. فراموش نکنیم 85 درصد از تجارت اسرائیل از محل دریا صورت می‌پذیرد.
-شاید با اتفاق 5شنبه و بعد از آن اسرائیل خود را مجبور ببیند که در آرزوی بیرون کردن محور مقاومت از سوریه تجدید نظر کند و قدری عاقلانه تر به این مساله در سایه توانایی‌ها و تجهیزات واقعی خود بیاندیشد.
-اینکه بعد از"ام فی سیلیوس" در دریای عمان، "اکس تی مانجمت" در دریای عرب، کشتی هدف قرارگرفته در خلیج فارس و نزدیک سواحل امارات، "هایبرن رای" که از کویت به سوی فجیره در حرکت بود "تیندال" در اقیانوس هند و بالاخره "مرسر استریت" نوبت کدام کشتی اسرائیلی باشد را بایستی منتظر ماند و دید؛ اما آنچه مسلم است اینکه محور مقاومت در عمل ثابت کرده است همواره پاسخ هایش به تعرضات دشمن ازجنس تعرض، همتراز با تعرض و بلکه شدیدتر از آن خواهد بود و در این خصوص اساساً هیچ تعارفی با هیچ کس ندارد و منطقا هیچ محدودیتی را برسمیت نمیشناسد.

پربیننده ترین خبرها