صالحی: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در صنعت هسته‌ای بی‌بدیل است

صالحی: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در صنعت هسته‌ای بی‌بدیل است
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 18:38

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دستاوردهای دولت تدبیرو امید در صنعت هسته‌ای بی‌بدیل است و سازمان انرژی اتمی ایران ثابت کرد که حداکثر هوشمندی لازم را در مذاکرات و در متن برجام به خرج داده است.

العالم - ایران

علی اکبر صالحی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: دستاوردهای دولت تدبیروامید در صنعت هسته ای بی‌بدیل است و در نتیجه تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی در هشت سال اخیر، به‌ویژه از سال ۱۳۹۷ و بعد از خروج آمریکا از برجام، تراز توان هسته ای کشور در همه زمینه‌ها بر همگان آشکار شد.

وی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران اثبات کرد که حداکثر هوشمندی لازم را در مذاکرات و در متن برجام به خرج داده است. از سوی دیگر، سازمان انرژی اتمی ایران علاوه بر انجام پروژه‌های زیربنایی و عظیمی مانند توسعه چرخه سوخت هسته‌ای کشور، توسعه نیروگاه‌های اتمی را با احداث واحدهای ۲ و ۳ در بوشهر به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی دولتی آغاز کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی، ایجاد مرکز تولید و توسعه رادیو داروهای ایران (تترا) و مرکز بزرگ یون‌درمانی مجموعا به ارزش حدود ۳۵۰ میلیون یورو بدون اتکا به بودجه دولت را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه هسته ای عنوان کرد و افزود: دولت تدبیرو امید در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی، این طرح‌ها را آغاز کرد و به پیش برد و حدود ۸۵ درصد این ۲ پروژه اخیر تقریبا کامل شده است.

پربیننده ترین خبرها