المقداد: آمریکا و غرب می‌کوشند به چین و سوریه آسیب بزنند

المقداد: آمریکا و غرب می‌کوشند به چین و سوریه آسیب بزنند
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 13:06

وزیر خارجه سوریه همکاری با چین را نشان تمایلات و آرمان‌های دو ملت دانست.

العالم - سوریه

به نقل از خبرگزاری سانا، سفارت چین در سوریه به مناسبت شصت و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه و نیز نود و چهارمین سالروز تاسیس ارتش آزادسازی ملی چین مراسم استقبالی در منزل سفیر چین در دمشق برگزار کرد.

در این مراسم فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه بر عمق روابط دوستی و همکاری میان چین و سوریه تاکید کرد و گفت، این روابط بیانگر امیدها و آرمان‌های مردم دو کشور در دنیای امروز است که در آن آمریکا و کشورهای غربی تلاش می‌کنند چه به چین و چه سوریه مستقیما آسیب بزنند.

وی از کمک‌های چین به ملت های جهان قدردانی کرده و بر اهمیت ابتکارعمل "کمربند و جاده" در راستای حمایت از کشورهای در حال توسعه در زمینه های صنعت، راه و ترابری، همکاری و فرهنگ تاکید کرد. اقدامی که در شرق و غرب تاثیرگذار خواهد بود و دقیقا به همین دلیل از سوی غرب مورد هجوم قرار می‌گیرد غربی که تلاش دارد در برابر این ابتکارعمل سنگ اندازی کند تا هژمونی خود را بر سیاست های جهان تحمیل کند.

المقداد به سفر وزیر خارجه چین به سوریه، زمان و مفاهیم آن در ایجاد روابطی که بیشتر در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تمدنی، نظامی و امنیتی ریشه دارد، اشاره و بر تداوم مبارزه مشترک با تروریسم، حمایت دو کشور از یکدیگر در رویارویی با اقدامات یکجانبه اجباری تاکید کرد.

سفیر چین در دمشق هم بر لزوم تلاش برای پیشبرد همکاری میان دو کشور در راستای همسویی استراتژیک میان ابتکارعمل کمربند و جاده و استراتژی "به سوی شرق" و نیز ادامه حمایت کشورش از ملت سوریه و بازسازی این کشور تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها