مرگ معترض آلمانی تحت بازداشت پلیس

مرگ معترض آلمانی تحت بازداشت پلیس
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 18:47

یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه سیاست‌های دولت آلمان در قبال شیوع ویروس کرونا در بازداشتگاه جانش را از دست داد.

العالم - اروپا

یک شهروند آلمانی که اخیراً در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا شرکت کرده بود، در بازداشتگاه جانش را از دست داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این شهروند ۴۹ ساله آلمانی جزو بیش از ششصد معترضی بود که طی تظاهرات علیه اقدامات دولت، بازداشت شده بود.

به گفته پلیس برلین، این مرد پس از مرگش از احساس ناراحتی در ناحیه بازو و قفسه سینه گلایه داشت و تا هنگام رسیدن آمبولانس به بازداشتگاه تلاش شد به‌وسیله کمک‌های اولیه وضعیت وی بهبود بیابد.

پلیس پایتخت آلمان افزود، این فرد همان‌روز در بیمارستان جان خود را از دست داد و اکنون تحقیقات درباره علت مرگ او آغاز شده است.

در ادامه اعتراضات سراسری در بسیاری از کشورهای اروپایی علیه محدودیت‌های کرونایی، صدها نفر از مردم آلمان امروز (اول آگوست، ۱۰ مردادماه) با تجمع در خیابان‌های «برلین» علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا کردند که در برخی مناطق به درگیری معترضان با نیروهای پلیس منجر و به خشونت کشیده شد.

شبکه روسی «راپتلی» راشاتودی با انتشار یک نوار ویدئویی تقابل نیروهای امنیتی پلیس با معترضان به محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را نمایش داد.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی‌ها در آلمان تصریح کردند که معترضان خواستار «آزادی و ابقای حقوق اساسی افراد» در بحبوحه شیوع کرونا هستند اما نیروهای پلیس تجمع معترضان در شرایط فعلی شیوع کرونا را غیرقانونی اعلام کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است علی‌رغم آن که دولت آلمان اکثر محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در تابستان امسال لغو کرده است اما برخی از این محدودیت‌ها همچون استفاده اجباری از ماسک در فضاهای بسته و وسایل نقلیه عمومی همچنان پابرجاست.

این اولین بار نیست که مردم آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا می‌کنند و چند روز پیش نیز هزاران نفر در شهر برلین در اعتراض به این محدودیت‌ها تظاهرات برپا کردند و برخی معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها