جنایت "خلده" دامن زدن به درگیری‌های قومی در لبنان را هدف قرار داد

جنایت
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 22:55

لبنانی‌ها در واکنش به جنایت وحشتناک خلده که توطئه‌ای برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی در لبنان بود، متذکر شدند که این فقط یک فتنه نیست بلکه تلاشی ناموفق برای تجزیه و تقسیم کشور بوده است.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران لبنانی در شبکه اجتماعی توییتر، دو هشتگ "#علی- شبلی" و "#خلده" را در واکنش به جنایت دو روز پیش ایجاد کردند و از طریق آن، به بحران‌های حاکم بر کشورشان پرداخته‌اند.

کاربران با بیان اینکه جنایت خلده نزاع سنی‌ها و شیعیان نیست، خواستار آن شده‌اند که دست استکبار جهانی از مداخله در امور داخلی لبنان قطع شود تا ملت لبنان در امنیت و به دور از درگیری‌ها و جنگ قومی زندگی کنند.

کارشناسان لبنانی نیز در توییت‌هایی، از ملت لبنان خواسته‌اند در شرایط فعلی هشیار باشند و نهایت خویشتنداری را به خرج بدهند تا لبنان بعد از تشکیل قریب‌الوقوع دولت به نخست‌وزیری "نجیب میقاتی"، به روند طبیعی زندگی بازگردد.

از ماه‌ها قبل مسئولان امنیتی لبنان درباره سوءاستفاده عناصر خرابکار برای ایجاد هرج و مرج و برهم زدن اوضاع هشدار می‌دادند که می‌تواند بحران امنیتی و اجتماعی را نیز به چالش‌های مالی و اقتصادی و سیاسی اضافه کند. در همین چارچوب شنبه شب هفته جاری رسانه‌های لبنانی از ترور یک عضو وابسته به حزب‌الله به نام "علی شبلی" در یک مراسم عروسی خبر دادند که گفته می‌شد این جنایت یک حمله تلافی‌جویانه از سوی قبایل سنی بوده است. البته کار به همین جا ختم نشد و تلاش برای گسترش این آشوب امنیتی در مراسم تشییع علی شبلی نیز ادامه داشت و افراد ناشناسی با تیراندازی به سوی مشارکت‌کنندگان در این مراسم منجر به بروز درگیری‌های گسترده شدند که طی آن 4 تن به قتل رسیده و 10 نفر نیز زخمی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها