پدافند هوایی سوریه یک هواپیمای جاسوسی را سرنگون کرد

پدافند هوایی سوریه یک هواپیمای جاسوسی را سرنگون کرد
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 23:55

منابع خبری گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه یک هواپیمایی جاسوسی را در نزدیکی منطقه‌ «عزان» در ریف حلب جنوبی سرنگون کرده است.

العالم - سوریه

طی روزهای گذشته پدافند هوایی سوریه با قدرت بیشتری با اهداف متخاصم در حریم هوایی این کشور مقابله کرده است.

اول مرداد ماه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه توانسته بود تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کند.

پس از آن رسانه‌ها گزارش دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی سوریه را تقویت کرده و این باعث محدود شدن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با توجه به سکوت جوامع بین‌المللی به صورت متناوب به اهدافی در سوریه حمله می‌کند.

موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اغلب توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون می‌شود.

سوریه بارها از سازمان ملل و کشورهای غربی خواسته تا نقض حاکمیت خود توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند که این درخواست از سوی این نهاد بین‌المللی و کشورهای غربی نادیده گرفته شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اغلب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها