تشکر اردوغان از آیت‌الله رئیسی به دلیل کمک ایران به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ترکیه

تشکر اردوغان از آیت‌الله رئیسی به دلیل کمک ایران به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ترکیه
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 06:33

رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از رئیس جمهور ایران و دیگر روسای جمهوری کشورهایی که از تلاش‌های ترکیه برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کشورش حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

العالم-ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز در پیامی توئیتری گفت که «به نمایندگی از ملت ترکیه از کلیه کشورهای دوست و برادر که آمادگی خود را برای مهار آتش‌سوزی‌ها اعلام کردند، تشکر می‌کنم».

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از الهام‌ علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و ابراهیم رئیسی، ولادمیر پوتین، زوران میلانوویچ و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهور ایران، روسیه، کرواسی و اوکراین و همچنین پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و شیخ تمیم امیر قطر اعلام می‌کنم».

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مهمانسرای خانه معلم مارماریس که شنبه شب انجام گرفت، در خصوص روند عملیات اطفای حریق در برخی مناطق جنگلی کشور گفت که تعداد هواپیماها (آتش‌نشان) را با حمایت کشورهای مختلف افزایش داده است؛ بویژه با اعزام هواپیماهای آتش‌نشان از روسیه، ایران و اوکراین تعدادشان به 16 فروند رسیده است.

وی در ادامه درباره احتمال تروریستی بودن آتش‌سوزی‌ها‌ تصریح کرد: چنانکه چنین ارتباطی را شناسایی کنیم که از هم اکنون نشانه‌هایی وجود دارد، به هر کجا هم برسد پیگیر بوده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها