ند پرایس: آمریکا آماده از سرگیری دور هفتم مذاکرات غیر مستقیم با ایران است

ند پرایس: آمریکا آماده از سرگیری دور هفتم مذاکرات غیر مستقیم با ایران است
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 08:35

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای شروع دور جدید مذاکرات غیرمستقیم با ایران اعلام آمادگی کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشینگتن آماده است تا در دور هفتم مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، شرکت کند.
وی در نشست مطبوعاتی خود در خصوص مذاکرات برجام در وین با تکرار مواضع قدیمی آمریکا گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که همچنان بر این باوریم که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور دائم و قابل راستی آزمایی، به نفع ما است و دیپلماسی بهترین و موثرترین روش جهت حرکت در این مسیر است.
ند پرایس با اشاره به تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت جدید تصریح کرد آمریکا با کشورهای طرف مذاکره با ایران در مذاکرات وین در تماس است.
او تاکید کرد آمریکا آماده بازگشت به وین برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم در راستای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است.
کشورهای حاضر در توافق برجام یعنی روسیه، انگلستان، فرانسه، آلمان، چین و ایران تاکنون شش دور مذاکره را برای احیای این توافق در وین ، پایتخت اتریش، برگزار کرده‌اند. آمریکا در این مذاکرات به صورت غیر مستقیم حضور دارد. این مذاکرات با هدف بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود و لغو تحریم‌های آمریکا انجام می‌شود، اما اختلافات دو طرف همچنان پابرجاست.

پربیننده ترین خبرها